مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه: شکفتگی چهره‌ی زیبای فرهنگی از جلوه‌های انقلاب است

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، شکفتگی چهره‌ی زیبای فرهنگی را از جلوه‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۹۲۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه: شکفتگی چهره‌ی زیبای فرهنگی از جلوه‌های انقلاب است

مجید یزدان‌پناه، مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری که به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران با اصحاب رسانه داشت، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک دهه فجر انقلاب، گفت: یکی از جلوه‌های ویژه‌ی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، شکفتگی چهره‌ی زیبای فرهنگی است. این تعبیر وقتی با نام کرمانشاه می‌آید، یادآور کلامی نغز از رهبر فرزانه‌ی انقلاب اسلامی است که فرمودند: «کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است».

وی افزود: خوشبختانه تلاش‌های چهل‌ساله فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، نشان از جهشی چشمگیر دارد. تلاشی که در آن فرهنگیان شریف استان، هر کدام به نحوی در آن نقشی ماندگار ایفا کرده‌اند. در این راستا می‌توان به دستاوردهایی مقبول اشاره نمود که از ملاک‌ها و شاخص‌های پیشرفت در بسیاری از امور، رشد کمی و کیفی است. بر این اساس می‌توان در بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه، پیشرفت‌های بارزی را به صورت آماری و تشریحی ذکر کرد.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش استان، با اعلام این که تعداد دانش‌آموزان استان کرمانشاه در آخرین برآورد آماری قبل از انقلاب، 94487 نفر بوده و این تعداد به عدد 310486 نفر رسیده است، خاطرنشان کرد: این افزایش تعداد دانش‌آموزان الزاماً مسؤولیت سنگینی را بر دوش گردانندگان حوزه‌های مدیریتی آموزش و پرورش استان کرمانشاه نهاده و بر اساس آن، در طول چهل‌ساله‌ی انقلاب اسلامی از جنبه‌های مختلف برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و کارهای فراوانی صورت گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات، ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌محور در آموزش و پرورش است که این مسؤولیت گران را مدیران آموزش و پرورش در طول سال‌های انقلاب اسلامی به شکل مطلوبی انجام داده‌اند. مدارس دولتی از تعداد 261 مدرسه قبل از انقلاب به عدد 4118 رسیده‌است. این یک اتفاق میمون است که به شکلی مستمر همچنان در این سیستم آموزشی و پرورشی به درستی دیده می‌شود.

یزدان‌پناه ﺗﺄکید کرد: یکی از شاخص‌های قابل توجه رشد و پویایی در آموزش و پرورش استان کرمانشاه به حوزه‌ی تربیت بدنی برمی‌گردد. این معاونت که در این سال‌ها همواره حائز رتبه‌ی برتر کشوری است، از بدو انقلاب اسلامی تا کنون در همه عرصه‌های فضا، امکانات آموزشی و پرورشی رشد چشمگیری داشته‌است.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: جدا از مواردی که اشاره شد، برخی از برنامه‌ها و امور دیگری در آموزش و پرورش مورد توجه مسؤولان و دانش‌آموزان قرار گرفته که تیتروار می‌توان به مواردی از این دست اشاره نمود: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، آزمون‌های مشاوره‌ای، پایگاه‌های انتخاب رشته، جشن عبادت و جلسات گفتمان دینی.

در ادامه‌ی این نشست، جلیل آهنگرنژاد، مشاور ویژه مدیر کل و رییس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، بر نقش ویژه‌ی رسانه‌ها در دنیای امروز ﺗﺄکید کرد و افزود: در عرصه‌ی مدیریت شیشه‌ای که در جامعه کنون بشری حکم‌فرماست، باید با عینک متفاوتی به رسانه‌های مکتوب و مجازی نگریست و از آن‌ها به عنوان فرصت‌های عصر تکنولوژی به شکل بهینه بهره گرفت.

وی ادامه داد: باید مهندسی‌شده عمل کنیم و با برنامه‌ریزی دقیق، رسانه‌ها را به عنوان انعکاس‌دهنده فعالیت‌های هر سازمان، همراه و هم‌سوی مجموعه تعلیم و تربیت کنیم تا کارهای این حوزه به شکل مطلوبی در آیینه‌ی رسانه‌ها بازتاب پیدا کند.

مشاور ویژه مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از راه‌اندازی کانون روزنامه‌گاران فرهنگی نیز خبر داد و گفت: هیچ اهل قلمی به اندازه‌ی نویسندگان فرهنگی نمی‌تواند تمام قد، افق‌های روشن آینده‌ی این نظام آموزشی را ترسیم نماید؛ چرا که بسیاری از اینان سال‌ها در کف کلاس‌ها، هم با مشکلات این مجموعه‌ی بزرگ آشنا بوده‌اند و هم با درک همه‌ی شرایط، می‌توانند با ارائه‌ی راهکارها و ایده‌های خلاقانه در حل مشکلات، گره‌گشایی نمایند.

سپس جهانگیر صفری، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های حوزه‌ی پشتیبانی آموزش و پرورش ارائه کرد و با اشاره به این نکته که نظام تعلیم و تربیت، بزرگترین دستگاه اجرایی استان است، گفت: حجم کارهای مجموعه آموزشی و پرورشی استان بسیار بالاست و معلمان دلسوز به عنوان خط مقدم در جبهه‌های تعلیم و تربیت فعالیت چشمگیر و بدون چشم‌داشتی دارند.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی فرهنگیان استان کرمانشاه، افزود: همواره تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا عزت و سربلندی جامعه فرهنگی استان حفظ شود و ﺷﺄن معلم در رفیع‌ترین جایگاه قرار داشته باشد و شبانه‌روز در تلاش هستیم تا خدمات متناسب با منزلت معلمان به آنان ارائه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار