مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی :طرح حذف قبوض کاغذی از سال آینده اجرایی می شود

بیرجند (پانا) _ مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی از اجرایی شدن طرح حذف قبوض کاغذی از سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۲۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر عامل شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی :طرح حذف قبوض کاغذی از سال آینده اجرایی می شود

محمد حسین عیدی زاده مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : در راستای حفظ محیط زیست و کاهش تردد های شهری، حذف قبوض تلفن مخابرات در برنامه شرکت مخابرات کشور قرار دارد و از سال آینده اجرایی خواهد شد لذا مردم می توانند برای اطلاع از هزینه قبوض تلفن ثابت خود و پرداخت آن با سامانه 2000 تماس بگیرند.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز بیش از 50 درصد تجهیزات مورد نیاز مخابرات در داخل کشور تولید می شود، گفت : در ابتدای انقلاب 5 هزار تلفن ثابت نصب بوده است اما اکنون بیش از 365 هزار و 453 تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد که از این تعداد بیش از 277 هزار فعال است.

او گفت: بیش 89 درصد از نقاط روستایی دارای سکنه استان از امکانات مخابراتی بهره مند می باشند، این درحالی است که در ابتدای انقلاب هیچ روستایی در استان تلفن خانگی نداشتند اما اکنون یک هزار و 181 روستا شامل 94 درصد جمعیت روستایی دارای تلفن خانگی هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از 12 بهمن ماه ثبت نام تلفن ثابت روستایی از طریق پرتال آغاز شده است

عیدی زاده از پوشش 100 درصدی تلفن همراه در جاده های اصلی استان خبر داد و عنوان کرد:بیش از 85 درصد از جمعیت روستایی خراسان جنوبی تحت پوشش شبکه تلفن همراه هستند.

عیدی زاده تصریح کرد : 30 شهر خراسان جنوبی از پوشش 100 درصدی اینترنت نسل چهارم تلفن همراه برخوردار هستند،و همچنین تعداد 171 روستای استان دارای اینترنت پرسرعت ADSL مخابرات می باشند.

او گفت : در ابتدای انقلاب هیچ تلفن همراهی در استان وجود نداشت اما اکنون 782 هزار و 157 خط همراه در سطح استان مشغول بکار است.

عیدی زاده ادامه داد: از ابتدای تاسیس استان خراسان جنوبی تا ابتدای دولت تدبیر و امید میزان سرمایه گذاری در حوزه مخابرات 78 میلیارد تومان بوده اما اکنون بیش از 170 میلیارد تومان شده است.

خبرنگار پانا : حدیث حسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار