معلمان نقش تسهیل‌گر را در کلاس درس ایفا می‌کنند

اردبیل (پانا) - مسئول واحد گروه‌های آموزشی دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجرای برنامه درس ملی معلمان دیگر تنها انتقال دهنده دانش به دانش آموزان نیستند، بلکه نقش تسهیل گر را در کلاس های درسی ایفا می کنند.

کد مطلب: ۸۹۱۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
معلمان نقش تسهیل‌گر را در کلاس درس ایفا می‌کنند

اکبر شیرزاد در گردهمایی سرگروه های درسی زبان انگلیسی دوره دوم متوسطه سراسر کشور که به میزبانی اردبیل برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه 20 دبیرخانه راهبری در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: فعالیت های کیفیت بخشی دفتر آموزش متوسطه نظری با کمک دبیرخانه و سرگروه های درسی اجرا می شود.

او افزود: دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت در 4 محور و در قالب چهار برنامه عملیاتی فعالیت می کند که این محورها به سرگروه های آموزشی ابلاغ شده اند.

مسئول واحد گروه های آموزشی دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت با بیان اینکه محور اجرای برنامه درس ملی و راهنمایی برنامه درسی جزو اولین محور فعالیت این دفتر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر در نظام آموزشی ایران محتوا و سرفصل ها تغییر کرده است بنابراین مجریان نظام آموزشی بایستی از تغییرات بوجد آمده اطلاع لازم را داشته باشند و بر همین اساس است که برنامه درسی ملی تدوین شده است.

شیرزادی همچنین از راهبری معلمان با رویکرد نظارت بالینی بعنوان دومین محور فعالیت دفتر دوره دوم متوسطه نظری یاد کرد و خاطر نشان ساخت: بازدید از مدرسه و کلاس درس و نظارت بر آن ها جزو ذاتی فعالیت های گروه های درسی است که باید با نگاه آموزشی و مشاوره ای انجام شود.

او سومین محور فعالیت دفتر را توانمند سازی و توسعه مهارت های حرفه ای معلمان دانست و گفت: وقتی رویکرده ای آموزشی تغییر پیدا می کنند بایستی معلمان نیز در روش های تدریس خود تغییراتی را اعمال کنند، که در این خصوص توانمندسازی معلمان در اجرای شیوه های جدید بر عهده سرگروه های درسی است.

مسئول واحد گروه های آموزشی دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت همچنین نقد و بررسی و تحلیل سوالات امتحانی و کتاب های درسی را چهارمین محور فعالیت عنوان کرد و بیان داشت: در این بخش خروجی نظام آموزشی مدنظر می باشد و با توجه به استقرار پایه دوازدهم همه منتظر هستیم که این تغییر چه خروجی مثبتی را بهمراه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار