مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان خبر داد

پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان درباره انقلاب اسلامی در کتاب پرسمان دانش‌آموزی

تهران (پانا) - مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان از چاپ کتاب پرسمان دانش‌آموزی خبر داد که به دانش‌آموزان درباره انقلاب اسلامی پاسخ می‌دهد.

کد مطلب: ۸۹۱۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان درباره انقلاب اسلامی در کتاب پرسمان دانش‌آموزی

یکی از اتفاقاتی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان انجام شد، تهیه و تدوین کتاب پرسمان دانش‌آموزی بود. کتابی که به زبانی ساده و صمیمی و با رعایت ملاحظات علمی به سوالات دانش‌آموزان درباره موضوعات مختلف پاسخ می‌دهد. تدوین کتابی با این وصف و کیفیت کاری است که در کتاب پرسمان دانش‌آموزی برای نخستین بار با این شکل و کیفیت انجام گرفته است.

حجت‌الاسلام حمید جلالی درباره این کتاب گفت: «یکی از مهم‌ترین مسائل در مباحث ترویجی و آموزشی انقلاب اسلامی این است که بتوانیم انقلاب اسلامی و ابعاد مختلف این پدیده را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم. نوجوان حق دارد سوال کند که این انقلاب چه ماهیتی دارد، چه اهدافی دارد و به دنبال این شاخصه‌های ملی و دینی است. در سال‌های گذشته تلاش‌های خوبی برای پاسخگویی به سوالات دانش‌آموزان صورت گرفته است، اما ماهیت سیال نوجوانی به علاوه تغییرات شرایط اجتماعی، ما را ناگزیر از بازنگری‌های پی در پی در مسائل و سوالات نوجوانان می‌کنند. از همین رو از سال‌های گذشته ذیل پروژه جمع‌‌آوری و پالایش سوالات دانش‌آموزی که در مرکز آینده‌سازان در حال پیگیری است، توجه ویژه‌ای به مسائل و سوالات نوجوانان در حوزه انقلاب اسلامی صورت گرفت. حاصل کار هم بر اساس طراحی‌های صورت گرفته در قالب مجموعه کتاب‌های پرسمان دانش‌آموزی برای استفاده عموم دانش‌آموزان، مربیان تربیتی، مبلغان و والدین منتشر خواهد شد که اولین کتاب از این مجموعه با موضوع انقلاب اسلامی و مسائل پیرامون در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.»

حجت‌الاسلام جلالی درباره زبان و ویژگی‌های فنی این کتاب گفت: «کتاب پرسمان دانش‌آموزی در قالب مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌های مرتبط طراحی شده است. از ویژگی‌های جالب این کتاب این است که تمامی پرسش‌های کتاب دقیقا از سوی دانش‌آموزان مطرح شده است و مشخصات جغرافیایی و جنسیت سوال کننده نیز در کنار سوال قید شده ست، همین مساله به ظاهر کوچک می‌تواند علاقه‌مندان فعالیت در عرصه نوجوانی را با ادبیات نوجوانان و مسائل ذهنی آنان آشنا کند. پاسخ‌ها نیز در این مجموعه مطابق با ادبیات دانش‌آموزی و به گونه‌ای کوتاه و حتی الامکان مختصر بیان شده است که هم برای دانش‌آموزان مفید و راضی‌کننده است و هم برای مربیان و مبلغان قابل استفاده و بهره‌برداری است.»

او افزود: «سوالات نوجوانان در این کتاب در 5 فصل شامل جایگاه رهبری، نظام اسلامی، عملکرد مسئولان، تاریخ انقلاب، دین و روحانیت دسته‌بندی و تنظیم شده است.»

مدیر مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان در پایان گفت: «به یاری خداوند انتشار این کتاب تاکنون با بازخوردهای بسیار مثبتی روبه‌رو شده است که نشان از اهمیت این موضوع و جای خالی آن داشت. به همین دلیل این کتاب در مدت کوتاهی به چاپ دوم رسیده و برنامه‌ریزی برای توزیع گسترده آن نیز درحال انجام است.»

کتاب پرسمان دانش‌آموزی با موضوع انقلاب اسلامی و مسائل پیرامون در 208 صفحه و با تلاش مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان وابسته به دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تهیه و در انتشارات آینده‌سازان به چاپ رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار