معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

اجرای برنامه‌های دهه فجر در 8 هزار مدرسه خوزستان

نشاط‌بخشی به برنامه‌ها در پرتو توجه به فرهنگ فاطمی

اهواز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره ‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در دهه فجر در هشت هزار مدرسه موجود در استان روزانه برنامه‌های مناسبتی اجرا می‌شود، گفت: امسال رکن کار ما معرفت افزایی و نشاط بخشی به برنامه‌ها در پرتو توجه به فرهنگ فاطمی و با محوریت مدیران مدارس در اجرای برنامه‌ها است.

کد مطلب: ۸۹۱۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه‌های دهه فجر در 8 هزار مدرسه خوزستان

مهدی رفیعی دهکردی گفت: رکن کار ما سیاست‌گذاری است. سیاست‌گذاری ما نیز در دهه فجر در راستای فعال‌سازی مدارس است تا مدارس ما بتوانند به دهه فجر به عنوان یک موضوع تربیتی و فرهنگی نگاه کنند.

او افزود: دهه فجر بخشی از هویت فرهنگی ما است و لازم است دانش‌آموزان ما این هویت فرهنگی را بشناسند تا در راستای دفاع از این هویت فرهنگی و انقلابی فعالیت کنند. برنامه‌های دهه فجر در مدارس با هدف معرفت افزایی و افزایش نشاط در مدارس در حال پیگیری است. برنامه‌های مختلفی نیز در قالب دعوت از افراد مختلف در مدارس برگزار می‌شود.

رفیعی‌دهکردی خاطرنشان‌کرد: امسال ایام فاطمیه از 17 تا 21 بهمن است که در این ارتباط برنامه‌های مناسبتی ما با فضای فاطمی آمیخته می‌شود. نصب پرچم در مدارس و حضور فعال معلمان، دانش‌آموزان و اولیا در برنامه‌های مناسبتی دهه فجر از برنامه‌های ما است. برگزاری مسابقات ورزشی مختلف برای فرهنگیان و دانش‌آموزان، برپایی نمایشگاه دستاوردها و نمایشگاه عکس و نقاشی در تمام شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های ما است.

او تصریح کرد: امسال تلاش می‌کنیم که دانش‌آموز را با معرفت به انقلاب اسلامی دعوت و علاقه‌مند کنیم. نمایش دستاوردها، بیان عملکرد مدارس و مقایسه عملکرد آن‌ها از دیگر برنامه‌های ما است. به عبارت دیگر امسال رکن کار ما معرفت افزایی و نشاط بخشی به برنامه‌ها در پرتو توجه به فرهنگ فاطمی و با محوریت مدیران مدارس در اجرای برنامه‌ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: هشت هزار مدرسه در استان وجود دارد که به طور یقین امسال روزانه در این هشت هزار مدرسه برنامه خواهیم داشت. امسال ما مدرسه را به عنوان یک سازمان دیدیم که باید مجری اصلی سیاست‌های سازمان باشد. ما باید تعیین‌کننده سیاست‌ها باشیم و مجری، مدرسه باشد. هدف ما از اجرای برنامه‌ها مشارکت حداکثری، مردمی کردن کار و ایجاد نگاه تربیتی به موضوع دهه فجر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار