کارشناس مسائل مذهبی :حضرت فاطِمه( س)اسوه زنان جهان اسلام است

بیرجند (پانا) - یک کارشناس مذهبی گفت:حضرت زهرا(س) اسوه زنان جهان است به گونه ای که پیامبر مکرم(ص) که گل سرسبد آفرینش بودند، در مقابل فاطمه(س) خضوع داشتند.

کد مطلب: ۸۹۱۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کارشناس مسائل مذهبی :حضرت فاطِمه( س)اسوه زنان جهان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حکمتی نژاد در ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، درگفت و گو با خبرنگارپانا ازخراسان جنوبی گفت: خوشبختى و سعادت زن و جامعه بهترین و نیکوترین عمل زنان است که [بدون ضرورت مردان (نامحرم ) را نبینند و مردان( نامحرم ) نیز آنان را ننگرند.

حجت الاسلام حکمتی نژاد به حجاب حضرت فاطمه اشاره کرد وگفت: حضرت زهرا سلام الله علیها یک افتخار است برای همه عالم، نه فقط برای شیعه، نه فقط برای عالم اسلام، نه فقط برای ائمه طاهرین (ع)، بلکه آن حضرت برای پدر بزرگوارش نیز مایه سربلندی و افتخار به شمار می‌رود.

این کارشناس مذهبی در خصوص حجاب ازنگاه حضرت قاطمه (س) گفت: آن بانوی بسیار بزرگ جهان، با این که حریم عفاف و حجاب را به طور کامل رعایت می‏کرد، در عین حال، در بحرانی‏ترین حوادث سیاسی و اجتماعی، حضور و ظهور داشت .

امامت جماعت هنرستان فنی ونمونه دولتی البرز گفت:حجاب و عفاف حضرت زهرا به گونه‌ای است که در مقابل نامحرم کوبندگی و قاطعیت دارد اما به مسلمانان می‌فهماند که اختلاط بین زن و مرد ممنوع است.

او به یکی از مسائل اجتماعی روز اسلام اشاره کرد وگفت: همه می‌دانیم که حضرت زهرا بهترین سرمشق است. یعنی جامعه باید وضعیت حجاب و عفاف حضرت زهرا را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد و به همان صورت عمل نماید .

وی گفت:حضرت زهرا(س) در عین آن که حجاب کامل را رعایت می‏کرد، حجاب را پرده‏نشینی و انزوای زنان نمی‏دانست، بلکه شواهد بسیاری وجود دارد که آن حضرت حجاب را هرگز دست و پاگیر و مانع تلاش‏های اجتماعی و سیاسی نمی‏دانست. از این رو، در عرصه‏های مختلف اجتماعی و سیاسی شرکت فعّال داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار