ارتقای جایگاه زنان بعد از پیروزی انقلاب غیرقابل انکار است

ارومیه(پانا)- مسوول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی گفت: ارتقای جایگاه زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران واقعیتی غیرقابل انکار است.

کد مطلب: ۸۹۱۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای جایگاه زنان بعد از پیروزی انقلاب غیرقابل انکار است

صفیه محمودزاده گفت: آنچه که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران عاید جامعه زنان شد قابل مقایسه با هیچ کشوری نبوده و رشد تصاعدی حضور زنان در مناسبات علمی، سیاسی، اجتماعی، هنری، فرهنگی و ورزشی موید این مسئله است.


وی اضافه کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 تنها 35 درصد زنان باسواد بودند که امروز نزدیک 90 درصد زنان جامعه باسواد هستند.


وی ادامه داد: تعداد دانش‌آموختگان دانشگاهی زن از 6 درصد در سال 1355 به 44 درصد و تعداد استادان زن دانشگاه ها از 1.4 درصد به 20 درصد رسیده است.


مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در حوزه حفظ و کرامت جایگاه زن در جامعه نیز کارهایی انجام شده و هدف گذاری هایی نیز صورت گرفته است، گفت: گفتمان سازی الگوی سوم برای زنان جهان نمونه ای از این هدف گذاری است.


محمودزاده افزود: مقام معظم رهبری در پیامی که به کنگره 7000 زن شهیده داشتد زن ایرانی را به عنوان الگوی سوم برای جهانیان معرفی کردند؛ زنی که در کنار مادر و همسر بودن در مناسبات سیاسی و اجتماعی نیز با حفظ شان و مقام خود حضور یافته و در صحنه های نبرد نیز ضمن پشتیبانی از رزمنده ها، فرزندان و همسر خود را برای دفاع از کیان کشور راهی جبهه های جنگ می کند.


وی اضافه کرد: در ایام الله دهه فجر امسال در آذربایجان غربی 39 عنوان برنامه در بیش از 500 پایگاه اجرایی و عملیاتی خواهند شد.


وی مهمترین برنامه سازمان بسیج جامعه زنان استان در طول دهه فجر را تبیین جایگاه و نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و پرورش نسل تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در این راستا نشست های تخصصی جایگاه زنان را در سطح استان برگزار می کنیم.


وی ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی 40 گروه جهادی جهت خدمات رسانی به مناطق محروم اعزام خواهند شد و40 شاخه گل به بانوان محجبه و خوش حجاب و 40 سبد کالا به افراد بی بضاعت و 40 وام قرض الحسنه جهت بازسازی عتبات مقدسه عالیات به خواهران بسیجی اعطا خواهد شد.


مسوول بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی برگزاری نشست های تخصصی با موضوع زن انقلاب اسلامی از برنامه های شاخص این سازمان عنوان کرد و گفت: سلسله نشست های نهضت روشنگری با مخاطب عام تحت عنوان وطن و چهل سال مقاومت و بیان دستاورد های چهل سال انقلاب اسلامی و مراسم هایی تحت عنوان نقش و جایگاه حماسه فاطمه (س)، حماسه های تاریخ در شکل گیری و تداوم انقلاب در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.


محمودزاده برگزاری مسابقات و نمایشگاه های متنوع فرهنگی به همراه جشن پیروزی انقلاب اسلامی و نشست های تخصصی کتابخوانی و دیدار با شخصیت های مذهبی و سیاسی را از دیگر برنامه های این سازمان در دهه فجر عنوان کرد.


وی افزود: برپایی نمایشگاه ها با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی در تمام پایگاه های مقاومت بسیج و برگزاری جشن انقلاب، قصه گویی انقلاب، ایستگاه نقاشی و اجرای نمایش عروسکی در تمام مهدهای قرآنی بسیج از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر است تا نونهالان با انقلاب آشنا شوند.


وی همایش دختران آفتاب، برگزاری یادواره شهداء، برگزاری گفتمان بررسی نقش زنان در انقلاب با تاسی به سیره حضرت فاطمه زهرا(س) را از دیگر برنامه های دهه فجر در حوزه ها و پایگاه های بسیج خواهران عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری مسابقات ورزشی، کوهپیمایی و پیاده روی ویژه بانوان بسیجی از دیگر برنامه های این ایام است.


وی اضافه کرد: افتتاح چهار پایگاه بسیج خواهران در چهار شهرستان استان برنامه دیگری است که در این ایام این حوزه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار