2 میلیارد ریال به طرح مطالعاتی احداث گردشگری شادگان اختصاص یافت

شادگان - ( پانا ) - فرماندار شهرستان شادگان گفت: 2 میلیارد ریال اعتبار به طرح مطالعاتی احداث گردشگری بندر شادگان و روستای صلیحاویه اختصاص یافت.

کد مطلب: ۸۹۱۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
2 میلیارد ریال به طرح مطالعاتی احداث گردشگری شادگان اختصاص یافت

سعید حاجیان فرماندار شادگان به اتفاق سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان و هیات همراه ، ناصری نژاد مسئول دفتر نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، شاوردی بخشدار خنافره،کعبی راد رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگردی شادگان در بازدید از مناطق گردشگری مورد نظر روستاهای صلیحاویه،تلمبه خانه نفت ،روستای رگبه و تالاب بین المللی شادگان، گفت: صلیحاویه و بندر شادگان از نقاط مهم گردشگری به شمار می رود و می توانند رونق گردشگری منطقه را افزایش دهند.

وی افزود: طرح مطالعاتی برای احداث گردشگری در روستای صلیحاویه و بندر شادگان از سوی سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان پیش بینی شد که برای اجرا شدن آن 2 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد.

فرماندار شادگان گفت: طرح مطالعاتی این 2 منطقه از ابتدای سال آینده و پس از جذب اعتبار مالی آغاز می شود.حاجیان تصریح کرد: در نظر داریم با مساعدت وزارت نفت، موزه نفت را در حوزه دارخوین احداث کنیم تا بتوانیم در جذب گردشگر به نتیجه برسیم.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری شادگان یک ضرورت است و باید در راستای توسعه گردشگری این شهرستان تلاش مضاعف صورت گیرد.فرماندار شادگان گفت: شهرستان شادگان از ظرفیت بالایی در زمینه صنعت گردشگری برخوردار بوده و با سرمایه کم می توان فرصت های شغلی قابل توجهی در این شهرستان ایجاد کرد.

مدیر کل میراث و فرهنگی استان خوزستان نیز در این بازدید گفت: شادگان یکی از نقاط گردشگری مهم در استان خوزستان به شمار می رود که دارای ظرفیت های بسیار ویژه ای بخصوص در تالاب بین المللی است.

سید حکمت الله موسوی اظهار داشت: تالاب شادگان از بزرگترین تالاب های کشور با داشتن ظرفیت های کشاورزی و گردشگری، می تواند به فرصتی در راستای رونق صنعت پردرآمد گردشگری و افزایش درآمد مردم تبدیل شود.

وی افزود: تالاب ها مناطق مناسبی برای سرمایه گذاری، رونق اشتغال و تفریح مردم محسوب می شود به شرطی که ملاحظات زیست محیطی نیز در نظر گرفته شود.

موسوی اظهار داشت: ظرفیت گردشگری صلیحاویه ویژه است زیرا فضای نخلستان ها و اقلیم محلی و عشایری را به نمایش می گذارد که می توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر استفاده کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان گفت: با یک اعتبار حداقلی می توان شرایط را فراهم کرد تا رونق گردشگری را در این منطقه افزایش داد.

وی با اشاره به تلمبه خانه نفت در دارخویین گفت: این تلمبه خانه بیش از صد سال قدمت دارد که باید به موزه ملی نفت کشور تبدیل می شد زیرا دارای فضا و تجهیزات قدیمی نفت می باشد.

موسوی گفت: چنین تلمبه خانه ای در کشور کم نظیر است زیرا دارای معماری قدیمی می باشد و زمینه برای تبدیل شدن به موزه نفت را دارد.

او در پایان اظهار کرد: برای توسعه مناطق گردشگری شادگان حدود چهار میلیارد ریال در نظر گرفته شده ضمن اینکه 2 میلیارد ریال برای طرح مطالعاتی احداث گردشگری در بندر شاگان و روستای صلیحاویه در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار