اتوبوس ویژه تشخیص رایگان ایدز در مهاباد مستقر شد

ارومیه(پانا)- اتوبوس ویژه تشخیص سریع و رایگان بیماری ایدز (HIV) به مناسبت دهه فجر در مهاباد مستقر شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

کد مطلب: ۸۹۱۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اتوبوس ویژه تشخیص رایگان ایدز در مهاباد مستقر شد

کارشناس بیماری های رفتاری شبکه بهداشت و درمان مهابادگفت: در این طرح با استفاده از 20 میکرون لیتر خون فرد و قراردادن آن در کیت مخصوص و اضافه کردن محلول «بافر» و بعد از چند دقیقه نتیجه آزمایش مشخص می شود.


آزاده وحیدی افزود: این طرح در ایام دهه فجر به صورت سیار در مناطق حاشیه شهر مهاباد اجرا می شود و در دیگر ایام نیز در مرکز بیماری های رفتاری و مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی اجرا می شود.


وی یادآور شد: تمام اطلاعات افراد در این زمینه به صورت بانک اطلاعات محرمانه ای خواهد بود و کسی امکان دسترسی به این اطلاعات را ندارد.


وحیدی با اشاره به اینکه تشخیص سریع (HIV) می تواند نقش مهمی در درمان و کنترل بیماری داشته باشد، اضافه کرد: اگر افراد از وجود (HIV ) در بدن خود آگاه باشند، می توانند به راحتی از انتقال آن به دیگران جلوگیری کنند.


وی بیان کرد: انتقال ویروس از مادر به نوزاد، شیر مادر آلوده به نوزاد، خون و فرآورده های خونی آلوده، وسایل تیز و برنده آلوده به ویروس و تماس های جنسی محافظت نشده مهم ترین راه های انتقال ویروس این بیماری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار