جواد رضویان: این جاهایی که ما در «زهر مار» نشان دادیم وجود دارد

انتظار دریافت سیمرغ ندارم

تهران (پانا) - جواد رضویان کارگردان فیلم سینمایی زهرمار می‌گوید، صرف حضور در جشنواره فجر برای نخستین اثرش مهم بوده است و انتظار دریافت سیمرغ ندارد.

کد مطلب: ۸۹۱۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
جواد رضویان: این جاهایی که ما در  «زهر مار» نشان دادیم وجود دارد

نشست پرسش و پاسخ فیلم «زهرمار» با حضور جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده)، سیدجواد رضویان (کارگردان)، سیامک انصاری، شبنم مقدمی (بازیگران)، ثنا نوروزبیگی (طراح لباس)، پیمان عباسی (نویسنده)، عبدالله اسکندری (گریمور)، رضا خسروی (آهنگساز)، محمود خرسند (صداگذار) و با اجرای احسان کرمی در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
در ابتدای این نشست، جواد رضویان با اشاره به اینکه تازه وارد این عرصه شده است،گفت: بی‌رحمانه مرا نقد کنید اما جانب انصاف را نگه‌دارید، من اعتقاد ندارم «زهرمار» ضد ارزشی است اتفاقا به ارزش‌های بسیاری توجه دارد اما اگر اینطور به نظر نمی‌رسد، به خاطر من است.
رضویان درباره احتمال دریافت سیمرغ اظهار کرد: به هیچ وجه انتظار دریافت جایزه سیمرغ را ندارم.
وی در ادامه درباره نحوه انتخاب بازیگران این فیلم گفت: اولین و آخرین انتخاب ما آقای انصاری بودند. گزینه‌های دیگری هم بودند، گپ‌هایی هم زده شد. به واسطه تغییر سرمایه‌گذاری که برای من اتفاق افتاد،‌ همچنان روی آقای انصاری تاکید داشتم. خانم مقدمی هم از همان ابتدا اولین انتخابم بود، چون می‌دانستم قدشان از آقای انصاری بلندتر است.
جواد رضویان درباره بازی زنده یاد محب اهری در این فیلم گفت: فکر می‌کنم محب اهری بعد ازاین فیلم هم در فیلم دیگری بازی کرد.
وی درباره شانس دریافت سیمرغ گفت: جشنواره کلا هیجان‌انگیز است و ما مدام در حال ترشح آدرنالین هستیم. خوشحالم از دوستان که اجازه دادند در اولین تجربه کارگردانی‌ام پا به جشنواره بگذارم.
رضویان در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتظارش از مخاطب بعد از تماشای فیلم گفت: وقتی هر نقد اجتماعی‌ای ساخته می شود تلاش بر این است که یک آگاهی بخشی به جامعه صورت بگیرد. این جاهایی که ما در فیلم مان نشان دادیم وجود دارد و هست. من می‌توانم مستنداتش را هم به شما نشان بدهم. کمی حواس‌مان را جمع کنیم و اطراف مان را بهتر ببینیم.
جواد رضویان درباره هدف فیلم و دغدغه اش برای ساخت آن اظهار کرد: هدف یک نقد اجتماعی بود و اینکه نشان دهیم فقر می تواند منجر به چه چیزهایی شود. چه فقر مالی چه فقر فرهنگی.این فیلم تلاش کرد این مورد را به تصویر بکشد.
سیامک انصاری درباره ایفای نقشی متفاوت در این فیلم گفت: من خیلی با جواد رضویان تمرین داشتم. خیلی تلاش کردیم روی لحن و حرکات کار کنیم و در کل خیلی سختی کشیدم
شبنم مقدمی نیز درباره بازی‌اش در این فیلم گفت: من همیشه سعی می‌کنم نقش‌های متفاوت انتخاب کنم
در ادامه پیمان عباسی، نویسنده این اثر درباره این مطلب که آیا این فیلم را کمدی است یا خیر گفت: «زهرمار» کمدی نیست، قصه کاملا اجتماعی دارد و معضل مواد مخدری را به همین شکل که دیدید نشان می‌دهد.
نوروزبیگی درباره اینکه «چقدر با توجه به اینکه برادرتان مداح است انتظار بروز واکنش از سوی جامعه مداحان را دارید و آیا مداحی تاکنون فیلم را دیده یا نه؟»، گفت: حساسیت من و آقا جواد بیشتر بود. بازتاب‌ها را که می‌بینم، برادر خود من هم دیدند. نقدی شده بود به آن‌ها که اگر یک مداح در این موقعیت قرار بگیرد،‌ چه کاری انجام می‌دهد. آیا می‌تواند از پس آن بربیاید،‌ یا از همان ابتدا کنار می‌کشد.

رضا خسروی، آهنگسار درباره موسیقی فیلم گفت: در موسیقی فیلم سعی کردم به صحنه‌ها ضربه نزنم و موسیقی خودنمایی نداشته باشد.
خرسند درباره تجربه صدابرداری و صداگذاری زهرمار بیان کرد: این کار از نظر صدابرداری بسیار ایده‌آل بود و هیچ مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم.
ثنا نوروزبیگی درباره طراحی لباس فیلم «زهرمار» گفت: کار کردن در کنار اساتید برای من افتخار برانگیز بود و بیشتر یاد گرفتم.
نوروزبیگی درباره هزینه ساخت فیلم گفت: هزینه تولید این فیلم حدود دو میلیارد و ششصد میلیون تومان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار