راه اندازی کمپین بین‌المللی برای همبستگی با زندانیان زن در عربستان

تهران (پانا) - سازمان حقوق بشر "القسط" از راه اندازی کمپینی بین‌المللی برای اعلام همبستگی با زندانیان زن دربند رژیم سعودی خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۱۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی کمپین بین‌المللی برای همبستگی با زندانیان زن در عربستان

به گزارش تسنیم به نقل از عربی 21، سازمان حقوق بشر "القسط" کمپینی بین المللی برای اعلام همبستگی با زندانیان زن در عربستان راه اندازی کرده است.

این کمپین با چاپ یک آگهی در یکی از صفحات روزنامه گاردین چاپ انگلیس آغاز شده است و از روز دوشنبه آینده آگهی‌های بیشتری در تعدادی از روزنامه های بین المللی، آمریکایی و اروپایی منتشر خواهد شد.

بر اساس این گزارش هشتگی با نام "StandWithSaudiHeroes#" در شبکه اجتماعی توییتر برای این کمپین در نظر گرفته شده است. سازمان حقوق بشر القسط از کاربران خواسته است که تصاویر و آگهی‌های و فیلم‌های خود درباره زندانیان زن در عربستان را در این هشتگ به اشتراک بگذارند.

حکومت سعودی در ماه می گذشته 17 فعال زن برجسته در زمینه حقوق زنان را دستگیر و آنها را به خیانت، آسیب وارد کردن به منافع کشور، حمایت مالی و معنوی از عناصر متخاصم در خارج متهم کرد.

لُجین الهذلول، إیمان النفجان، و عزیزه الیوسف از جمله برجسته‌ترین فعالان زن در بند رژیم سعودی هستند. این فعالان برای احقاق حق رانندگی زنان و پایان دادن به قیمومیت مرد بر زن تلاش می‌کردند.

اواسط دی ماه گذشته گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس و وکلای بین المللی خواستار دیدار با فعالان زن در بند رژیم سعودی به منظور تحقیق در گزارش‌های منتشر شده مبنی بر شکنجه این زنان و محرومیتشان از ملاقات و داشتن وکیل شدند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشرنیز اواسط آذر ماه گذشته از رژیم سعودی خواست که به ناظران مستقل بین‌المللی اجازه ملاقات با فعالان زن در بند این رژیم را بدهد.

این در حالی است که دولت عربستان بیست و سوم نوامبر گذشته اخبار منتشر شده درباره آزار و اذیت جنسی و شکنجه فعالان زن در بازداشتگاه را تکذیب و اعلام کرد که این گزارش‌ها صحت ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار