آرامش استقلال قربانی تغییر هیات مدیره

رضا عبدی *

طی دهه اخیر اگر عنوان پرحاشیه‌ترین عضو هیات مدیره باشگاه استقلال را به حسن زمانی اطلاق کنیم، سخن به گزاف نگفته‌ایم. حسن زمانی مدعی است که یک استقلالی قدیمی است و برای این تیم در دو رده سنی بازی کرده اما نوع عملکرد او به گونه‌ای است که بیش از سود برای استقلال حاشیه داشته است. هنوز دوران حضور علیرضا منصوریان را از یاد نبرده‌ایم، جایی که این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال یک تنه با مصاحبه‌هایش تمرکز کادر فنی را برهم زد و تیم را به حاشیه برد، حواشی بزرگی که در نهایت منجر به جدایی علیرضا منصوریان از این تیم و حضور وینفرد شفر در راس کادر فنی شد.

کد مطلب: ۸۹۰۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد

پس از آمدن وینفرد شفر، هر چند موج انتقادات زمانی از کادر فنی کم شد اما مصاحبه‌های او همچنان ادامه داشت تا اینکه بحث بازنشسته‌ها مطرح و قرار بر انتخاب هیات مدیره جدید برای این باشگاه پرطرفدار شد و سرانجام با انتشار اسامی اعضا هیات مدیره جدید باشگاه استقلال، نامی از حسن زمانی در بین 5 عضو هیات مدیره دیده نشد تا موج جدید مصاحبه‌های زمانی آغاز شود.

او ابتدا هشتم بهمن پس از اینکه اسامی اعضا هیات مدیره جدید استقلال منتشر شد، اعلام کرد عدم حضورش در هیات مدیره استقلال با درخواست خودش و کناره‌گیری از این سمت بوده که به اطلاع وزیر ورزش و جوانان رسیده است اما یک روز بعد متن با انتشار متن نامه استعفا، زمانی اعلام کرد تا زمانی که وزیر ورزش با این استعفا موافقت نکند عضو هیات مدیره باشگاه استقلال خواهد بود و تشکیل هیات مدیره جدید غیرقانونی است.

در ادامه روند مصاحبه‌های زمانی هر روزه شد، او ابتدا وزیر ورزش و جوانان را متهم به دخالت در امور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال کرد و گفت که شخص وزیر اعضا هیات مدیره، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل را تعیین می‌کند، موضوعی که با واکنش امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال روبرو شد و هر نوع دخالت وزیر را در امور این باشگاه رد کرد. اما زمانی این بار پا را فراتر از گفت‌وگوی قبلی خود گذاشت و مدیرعامل استقلال را متهم کرد که تحت فشار وزیر ورزش علیه زمانی حرف زده است.

به هر حال این ماجرا از سوی حسن زمانی ادامه دارد، او که به نظر می‌رسد از عدم حضورش در هیات مدیره ناراضی است هر روز حرف جدیدی می‌زند، ابتدا می‌‎گوید استعفا داده اما روز بعد می‌‌گوید از هیات مدیره نخواهد رفت تا اینکه یک سال پایانی مأموریتش تمام شود.

او در حالی که خود را دلسوز استقلال معرفی می‌کند، به صورت خواسته یا ناخواسته، وارد جریانی شده که طی دو فصل اخیر از سمت هواداران یکی از مدیران سابق باشگاه استقلال هدایت می‌شوند و در حال تلقین این موضوع هستند که وزارت ورزش و جوانان به سمت باشگاه پرسپولیس غش کرده است، در حالی که آمار و ارقام نشان می‌دهد خریدهای باشگاه استقلال اگر بزرگ‌تر از خریدهای پرسپولیس نباشند، هم طراز با آنها هستند و قطعاً همین حواشی است که به استقلال ضربه زده و این تیم را از روزهای خوبش دور کرده است.

سؤال اینجاست که چرا تا زمانی که حسن زمانی در هیات مدیره استقلال بود، سخن از دخالت وزیر به میان نیامده بود اما با قطعی شدن عدم حضور در هیات مدیره، این مباحث مطرح شد؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار