یک شهید و 6 مجروح در حمله تروریستی به یک پایگاه بسیج در سیستان و بلوچستان

تهران (پانا) - روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی از حمله مسلحانه تروریست‌ها به ناحیه مقاومت بسیج در نیکشهر خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۰۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
یک شهید و 6 مجروح در حمله تروریستی به یک پایگاه بسیج در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، صبح امروز عوامل گروهک تروریستی، طی یک ‏اقدام تروریستی به ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیکشهر حمله کردند که در این اقدام تروریستی یک نفر از کارکنان سپاه شهید و ‏پنج نفر مجروح شدند.

مرعشی، معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در همین زمینه و در تشریح جزئیات حمله تروریستی به سیستان و بلوچستان اظهارکرد: «این حادثه از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در دست اقدام و پیگیری است و اقدامات ویژه‌ای درباره آن صورت خواهد گرفت.»

او ادامه داد: «دشمن با توجه به چهل سالگی انقلاب قصد ناامن کردن منطقه را دارد که با انجام این چنین حوادثی راه به جایی نخواهد برد.»

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌و‌گوی خود با ایسنا خاطرنشان کرد: «امروز سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه قرار گرفته و دشمنان نظام و انقلاب برنامه‌های ویژه‌ای برای برهم زدن وحدت حاکم در استان را دارند که همه آحاد مردم در برابر این تحرکات باید هوشیار باشیم.»

محسن گل محمدی، دادستان نیکشهر در اظهاراتی مسئولیت این حمله تروریستی به ناحیه مقاومت نیکشهر استان سیستان و بلوچستان را متوجه گروهک تروریستی «جیش العدل» می‌داند.

او در اظهاراتی که انتخاب آن را منتشر کرد، گفت: «گروهک تروریستی جیش‌الظلم، ساعتی قبل به یکی از واحد‌های سپاه در شهر نیکشهر حمله کرده است.»

دادستان نیکشهر ادامه داد: «در حمله تروریستی به صبح‌گاه سپاه در نیکشهر تاکنون یک نفر شهید و پنج نفر زخمی شدند.»

این مقام مسئول متذکر شد: «مرتضی علی احمدی (کارمند سپاه) در این حادثه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و ‌‌پنج تن مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم اعلام شده است.»

دادستان شهرستان نیکشهر همچنین در اظهارات جداگانه‌ای که خبرگزاری مهر آن را منتشر کرد درباره جزئیات این حمله تروریستی می‌گوید که دو فرد مسلح صبح امروز با عبور از دیوار مجاور ناحیه مقاومت بسیج وارد این پایگاه شده و اقدام به تیراندازی کردند.

او همچنین بیان می‌کند که بر اساس اعلام مسئولان بیمارستان رسول‌الله نیکشهر، حال دو تن از مجروحان این حمله تروریستی وخیم است.

منابع محلی از انتقال پنج مجروح این حمله تروریستی به بیمارستان محمد رسول‌الله نیکشهر خبر می‌دهند.

پیش از این نیز این گروهک تروریستی دو بمب صوتی را در زاهدان کار گذاشته بود که بر اساس اظهارات مقامات رسمی در جریان آن حداقل چهار تن مجروح شده‌اند.

معاون فرماندار زاهدان در همان زمان از انفجار دو بمب صوتی در مقابل کلانتری ۱۲ زاهدان خبر داده و گفته بود: «این دو انفجار به صورت صوتی بوده و تلفات جانی بر جای نگذاشته است.»

گروهک تروریستی جیش العدل مسئولیت آن حمله تروریستی را نیز برعهده گرفته بود بنابراین این دومین حمله تروریستی این گروهک در استان سیستان بلوچستان ظرف سه روز اخیر محسوب می‌شود.

به گفته دادستان نیکشهر، تلاش‌ها برای دستگیری عاملان این حمله تروریستی در جریان است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز طی اطلاعیه به بیان برخی جزئیات درباره حمله تروریستی صبح امروز نیکشهر پرداخت و خبر از افزایش تعداد مصدومان از پنج نفر به شش نفر داد.

در متن این اطلاعیه آمده است: «حوالی ساعت هشت صبح امروز، در یک عملیات تروریستی در نیکشهر سیستان و بلوچستان یک‌نفر شهید و شش نفر مجروح شدند.

از کل مصدومان سه نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته و سه نفر دیگر تحت نظر درحال دریافت خدمات درمانی و مراقبتی هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار