هجوم ملخ صحرایی‌-‌دریایی به شهرستان های جنوبی استان فارس/ تخلیه دو تن سم دسیس در لامرد

شیراز(پانا) – روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از احتمال حمله آفت ملخ صحرایی-دریایی به مزارع و زمین های کشاورزی استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۰۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
هجوم ملخ صحرایی‌-‌دریایی به شهرستان های جنوبی استان فارس/ تخلیه دو تن سم دسیس در لامرد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با اشاره به مشاهده دستجات کوچک و بزرگ ملخ صحرایی - دریایی در شهرستان های جنوبی استان فارس، از کشاورزان این استان خواست تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از هجوم این آفت به زمین های آن ها اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت مشاهده با این سازمان از طریق راه ارتباطی سامانه "131" تماس حاصل نمایند.

در همین راستا تا کنون ۲ تن سم دسیس، به همراه ۳ دستگاه سم ‌پاش دو هزار لیتری چرخ‌ دار و دو دستگاه ULV پاش از سوی سازمان حفظ نباتات کشور جهت مبارزه با این آفت به استان فارس اختصاص داده شده است و فردا در پایگاه مرکزی مبارزه با آفت در شهرستان لامرد تخلیه می‌شود.

همچنین با توجه به احتمال طغیانی شدن هجوم آفت ملخ صحرایی - دریایی در شهرستان‌های جنوبی استان فارس کمیته بحران به طور ویژه در شهرستن های مرزی لار، لامرد، مهر، خنج، گراش، زرین دشت و داراب به ریاست فرماندار تشکیل شده است و کارشناسان جهاد کشاورزی در حالت آماده‌باش هستند.

به دلیل احتمال نیاز به سم‌پاشی هوایی ، پیش بینی حضور سه فروند هواپیما از شرکت خدمات هواپیمایی ویژه انجام شد که این هواپیماهای سم‌پاش از شهرستان قزوین حرکت کرده‌اند و در فرودگاه استان فارس فرود خواهند آمد.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده این هواپیماها در فرودگاه‌های شهرستان‌های مرزی استان مستقر خواهند شد ومنتظر دستور عملیات خواهند بود.

این ملخ پرنده و بزرگ به طول ۵ تا ۸ سانتی متر، به رنگ قهوه‌ای است و دارای لکه‌های تیره روی بال‌های خود می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار