استاندار سمنان در نخستین نشست با اصحاب رسانه:

شایسته‌گزینی در مسئولیت‌ها، مطالبه مردمی شود / دیدگاه‌ها و دغدغه‌های نمایندگان مجلس، باید در انتصابات مورد توجه باشد

سمنان (پانا) - استاندار سمنان، مبنای انتصاب مدیران استان را شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی برشمرد و با اذعان به اینکه قرار بر حذف مدیران توانمند نیست، از رسانه‌ها خواست که کمک کنند تا شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری به مطالبه مردم تبدیل شود.

کد مطلب: ۸۹۰۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
شایسته‌گزینی در مسئولیت‌ها، مطالبه مردمی شود / دیدگاه‌ها و دغدغه‌های نمایندگان مجلس، باید در انتصابات مورد توجه باشد

علیرضا آشناگر، در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، افزود: در چهلمین سالگشت انقلاب اسلامی به گذشته خود اعتقاد و احترام می گذاریم و مرور می کنیم چگونه چهار دهه طوفان های سهمگین دشمن علیه نظام را با درایت امام راحل، رهبر انقلاب و مردم پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه دشمنان از برنامه ریزی علیه ایران اسلامی کوتاه نمی آیند و آمریکا هیچ وقت گمان نمی کرد 40 سالگی انقلاب را ببیند، خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب خود انقلاب بود و به پاس خون پاک شهدا و مجاهدت ها نظام جمهوری اسلامی استقرار یافت.

استاندار سمنان، امید به آینده را رسالت اصلی مسئولان نظام دانست و گفت: باید افق های روشن را برای نسل فعلی کشور ترسیم کنند؛ چرا که دشمن تلاش دارد تا مولفه قدرت نظام ‌جمهوری اسلامی که همان اتحاد، همبستگی و یکپارچگی ملت است، از بین ببرد.

آشناگر ابراز داشت: علی رغم اینکه دشمن در جنگ تمام عیار اقتصادی که علیه ملت طراحی کرده و به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت است، مقام معظم رهبری، بیشترین حمایت را از دولت در این برهه انجام دادند.

وی با بیان اینکه دولت با تلاش بسیار زیاد، دولت دلسوزی است و تلاش دارد تا د‌ر مقابل دشمنی و بدعهدی های آمریکا ایستادگی کند، گفت: رسالت تاریخی مسئولان با همراهی اصحاب رسانه و قلم این است که با امید آفرینی، انگیزه و روحیه مردم و اعتماد به نظام را در بین آنها تقویت کند.

مبنای انتخاب مدیران صلاحیت تخصصی و شایسته سالاری است

استاندار سمنان، با عنوان این مطلب که در گزینش مدیران از کسی تاثیر نمی‌پذیرد، اظهار کرد: بنای من در انتخاب مدیران، تنها و تنها شایسته‌گزینی است. این را نیز نباید از نظر دور داشت که برای انتصاب مدیران، احراز برخی صلاحیت‌ها همچون صلاحیت‌های عمومی و تخصصی براساس قانون امری رایج است.

آشناگر با بیان اینکه جدا از این صلاحیت‌های عمومی و تخصصی، مدیر باید معتقد به سیاست‌های عمومی دولت باشد، افزود: مدیران باید به دغدغه های مردم و نیازهای آنها توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هر سه استاندار پیشین از دوستان و همکاران بنده بودند ادامه داد: تلاش ما بر این است که در گزینش مدیران به توانمندی و شایستگی آنها توجه شود. ضمن آنکه باور دارم که در شرایط برابر نیز بهتر است که اولویت به مدیر بومی داده شود؛ اما این به‌آن معنا نیست که از مدیران دیگر بهره نگیریم. همچنان که در همه کشور مرسوم است و از ظرفیت مدیران دیگر استان‌ها و از جمله استان سمنان استفاده می‌شود، بدیهی است که در سمنان نیز از مدیران دیگر استان‌ها استفاده شود.

استاندار سمنان، انتصاب مدیران غیربومی را امری رایج دانست و افزود: نمی‌شود "جهان‌وطنی" بیاندیشم، اما در انتصاب مسئولان اصرار کنیم که در فلان روستا یا شهرستان باید حتما مدیری از همان منطقه منصوب شود؛ البته بدیهی است که در شرایط کاملا مساوی، حتما اولویت انتصاب را به نیروی بومی متخصص دهیم. البته باید به‌گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که شما رسانه‌ها و مردم بر انتخاب شایستگان فارغ از اینکه به کدام جای کشور تعلق دارند، تاکید کنید.

دیدگاه‌ها و دغدغه‌های نمایندگان مجلس، باید در انتصابات مورد توجه باشد

آشناگر با تأکید بر این که مردم باید به تصمیمات دولتمردان اعتماد کنند، گفت: عدم ثبات مدیریت به این اعتماد لطمه می‌زند؛ بر این اساس من در دوران مسئولیتم به مسأله ثبات مدیریت توجه خواهم داشت.

وی با بیان این که دیدگاه‌ها و دغدغه‌های نمایندگان باید در انتصابات مورد توجه قرار بگیرد، اظهارداشت: نمایندگان مجلس، نمایندگان مردم هستند و نمی‌توان گفت که نباید نگاه آن‌ها در هیچ زمینه و فرایندی دخیل باشد؛ البته همه می‌توانند نمایندگان را نقد کنند، اما خواهش ما این است که برای تصمیمات ارکان قدرت، حرمت قائل شوید.

استاندار سمنان افزود: ما در انتصابات هم با نمایندگان هماهنگی و تبادل‌نظر می‌کنیم و هم با گروه‌های سیاسی مختلف؛ بدین واسطه تلاش می‌کنیم تا به تصمیم درستی برسیم؛ البته این مسأله را به عنوان یک ایراد در فرایند تصمیم‌گیری قبول داریم، اما لازم است آرامش شهرستان‌های استان حفظ شود.

افتتاح 669 پروژه دهه فجر در استان سمنان

آشناگر از برنامه‌ریزی برای افتتاح 669 پروژه در دهه فجر خبر داد و گفت: ۴۱۸ میلیارد تومان پروژه متعدد در قالب ۶۶۹ پروژه عمرانی افتتاح و ۳۶۶ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۹۸ پروژه طی دهه فجر امسال در استان سمنان کلنگ‌زنی می ‌شود.

وی افزود: در اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری به سمنان، بالغ بر ۹۶۲ میلیارد تومان مصوب شد که ۷۹۵ میلیارد تومان تخصیص یافت. همچنین در اعتبارات سفر دوم ۱۴۸۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۱۹‌ میلیارد تومان آن برای سا‌ل‌جاری، ۶۴۱ میلیارد تومان آن برای سال ۹۸ و ۷۲۳ میلیارد تومان آن نیز برای سال ۹۹ تخصیص می‌یابد.

استاندار سمنان، از پرداخت ۱۲۲۹‌ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید و اشتغال روستایی و مشاغل خانگی در استان خبرداد و گفت: در خصوص بودجه استان نیز ۲۳۶‌ میلیارد تومان از بودجه عمرانی ۴۸۷ میلیارد تومانی استان ‌تخصیص یافته که از این لحاظ در رده ۲۸ کشور قرار داریم.

نرخ بیکاری در استان سمنان، 6.6 درصد است

آشناگر ادامه داد: اکنون وضعیت استان سمنان در بخش های مختلف خیلی خوب است و سمنان یک الگوی موثر در بخش اشتغالزایی برای همه استانهاست.

وی در ادامه، نرخ بیکاری در استان سمنان را 6.6 درصد اعلام کرد و گفت: افزون بر این استان سمنان به لحاظ نرخ باسوادی با رقم 93.5 درصد در رده سوم و به لحاظ سرانه پزشک به ازای هر 10 هزار نفر نیز در رتبه نخست کشور قرار دارد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: 386 پزشک متخصص و 180 پزشک عمومی و بیش از 90 دندانپزشک در استان فعالند که ظرفیت خوبی برای حوزه بهداشت و درمان استان محسوب می شود.

آشناگر با بیان اینکه نسبت دانشجو به جمعیت در سمنان بسیار بالاست و سمنان در رتبه اول کشور قرار دارد، به وجود سه هزار و 306 عضو هیات علمی در این استان سمنان اشاره کرد و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی مردم نیز در استان سمنان قابل توجه است که این ظرفیت برای توسعه اقتصادی استان بسیار مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار