سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدردر گفت‌وگو با پانا پاسخ داد:

محدودیت‌های بیمه درمان معتادان چیست

تهران (پانا) - سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر محدودیت‌های بیمه درمان معتادان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۹۰۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
محدودیت‌های بیمه درمان معتادان چیست

پرویز افشار در گفت‌وگو با پانا درباره بیمه درمان معتادان اظهار کرد: مشکل ما درباره بیمه درمانی معتادان این است که سرجمع اعتبارات سازمان بیمه سلامت رقمی حدود ۷۸ میلیارد تومان است که برای اعتیاد گذاشته شده است و این اعتبار اندک است.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیمه معتادان دو محدودیت دارد، گفت: یک محدودیت آن درباره مراکز سرپایی است و همچنین مراکز اقامتی و کمپ‌های ترک اعتیاد است که مکانیسم بیمه‌ای اجازه نمی‌دهد از بیمه استفاده شود. دومین محدودیتی که وجود دارد این است که معتادان سخت دسترس متجاهر خیابانی کمتر می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.
وی افزود: برای اینکه معتادان متجاهر خیابانی اگر بخواهند از بیمه استفاده کنند، باید هویت داشته باشند و با توجه به اینکه احراز هویت لازمه مکانیسم بیمه‌ای است بخش عمده‌ای از این افراد هویت ندارند، کارت شناسایی و کارت ملی ندارند، نمی‌توانند استفاده کنند.
افشار تصریح کرد: خیلی تلاش کردیم که ساز و کار فرآیند بیمه درمانی معتادان را اصلاح کنیم اما تاکنون متاسفانه موفق نبوده‌ایم و مکاتبات بسیاری با بیمه سلامت کردیم. پیشنهاد ما به سازمان مدیریت این بوده است که بخشی از این بودجه ۷۸ میلیارد‌ تومانی از سازمان بیمه سلامت جدا شود و در قالب بهبود و هر چیزی که به عنوان یارانه درمان است تخصیص یابد و به مراکز درمانی اقامتی تعلق بگیرد تا این گونه معتادان را درمان کنند و هزینه‌های درمان آنها را از این بخش تامین کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار