نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

مجلس‌، دولت و قوه قضاییه مسئول حل مشکلات معیشتی مردم هستند

پانا (همدان) - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ایران را یکی از امن ترین کشورهای دنیا دانست و ایستادگی مردم در طول ٤٠ سال انقلاب اسلامی را علت شکست آمریکا در اهداف خود علیه ایران بیان کرد.

کد مطلب: ۸۹۰۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مجلس‌، دولت و قوه قضاییه مسئول حل مشکلات معیشتی مردم  هستند

امیر خجسته، مجلس‌، دولت و قوه قضاییه را مسئول حل مشکلات معیشتی مردم دانست و افزود: نباید اجازه دهیم تا دام زنده از کشور خارج شود چرا که ادامه یافتن قاچاق دام باعث می‌شود تا در سال آینده، کشور با مشکل تأمین گوشت رو به ‌رو شود. او با اشاره به ۱۳۷۸ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته به همدان در سال ۹۸، عنوان کرد: ۵۵۹ میلیارد تومان ویژه پروژه‌های ملی و استانی و ۳۳۴ میلیارد تومان نیز ویژه پروژه‌‌های ملی-عمرانی در نظر گرفته شده و مهم ترین نکته در بودجه ۹۸ عدم توجه دولت به معیشت مردم است.
خجسته نظارت مجلس بر امور را مطلوب ندانست و گفت: ۷۵ درصد اقتصاد ایران در گمرک متوقف شده است و تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان معوقه مالیاتی ثبت شده و همچنین ارزش اموال مازاد دولت ۱۱ برابر نقدینگی آن است. نماینده مردم همدان و فامنین از الزام برخورد قاطع مسئولان با اخلالگران بازار خبر داد و اظهار کرد: با وجود ۳۰ دستگاه نظارتی، قاچاق دام می‌تواند به راحتی اتفاق بیفتد. خجسته با اشاره به کیفیت خوب دام ایران، گفت: واردات ۵۰ هزار دام به داخل کشور جای افتخار ندارد چرا که این موضوع سوء مدیریت وزیر کشاورزی را نشان می‌دهد.
او با بیان این که ۳۴ هزار خودرو به شکل غیرقانونی ثبت سفارش شده است، مطرح کرد: با ورود دستگاه قضایی و تلاش نمایندگان، از واردات ۶ هزار و۴۸۱ خودرو خارجی به ایران جلوگیری شد. او ادامه داد: در کشور ۴ خانواده مسئول واردات خودروهای خارجی بودند که یکی از آن‌ خانواده‌ها درحال حاضر با واردات ۱۲۵ هزار خودرو در زندان به سر می‌برد. نماینده مردم همدان و فامنین از ترخیص ۴۰۰ هزار خودرو ثبت ‌نام شده در دی ‌ماه خبر داد و تصریح کرد: قبل از افزایش قیمت دلار مردم در کارخانه ‌های ایران ‌خودرو و سایپا اقدام به ثبت ‌نام کردند اما این کارخانه‌ها به بهانه افزایش قیمت دلار از تحویل ماشین‌ها امتنا ورزیدند که با ورود نمایندگان، این کارخانه‌ها تا پایان دی‌ ماه ملزم به انجام تعهدات خود شدند.
او با اشاره به وجود ۱۲ هزار قانون، افزود: تا زمانی که نظارت قوی صورت نگیرد ایجاد قانون جدید هیچ فایده‌ای ندارد. خجسته استانی شدن انتخابات را منوط بر ایجاد الزامات آن، مطلوب دانست و گفت: الزامات استانی شدن انتخابات، فعالیت مناسب احزاب است، در کشور ۲۴۰ حزب داریم که تنها چند حزب فعالیت چشمگیری دارند و درصورت نبود این الزامات، استانی شدن هیچ‌گونه فایده‌ای ندارد.
نماینده مردم همدان و فامنین با بیان این که با دلار ۱۱هزار تومانی مردم هنوز مشغول خرید کالا با دلار ۱۹هزار تومانی هستند، مطرح کرد: دولت توانایی مقابله با مفاسد اقتصادی و گران‌فروشی را دارد اما باید تیم اقتصادی دولت وارد عمل شود . او با ابراز امیدواری از ثبیت قیمت‌ها در سال ‌آینده، اظهار کرد: در سال آینده شاهد انضباط و تثبیت قیمت خواهیم بود.
نماینده مردم همدان و فامنین با بیان این که نمایندگان برای برخورد با مفاسد اقتصادی اقدام کرده‌اند، گفت: باید مفاسد اقتصادی را افشا و با آنان برخورد قاطع داشته باشیم چرا که مردم از فساد اقتصادی باخبر هستند و مطالبه آن ها مبارزه با فساد است .

خجسته با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با مقابله با فساد و عاملان آن، خاطرنشان کرد: فساد مانند موریانه پایه‌های نظام را نابود می‌کند و نمایندگان برای مقابله با فساد اقدامات خوبی انجام داده و نتیجه خوبی را کسب کرده‌اند . او مبارزه با مفاسد را عامل ایجاد شغل خواند و افزود: ۳۶۰ هزار نفر در صنعت تولید پارچه و نساجی به ‌دلیل ورود پارچه‌های چینی‌ بیکار شده‌اند که درحال حاضر جلوی واردات غیرقانونی پارچه گرفته شده است . خجسته با بیان این که امروزه بیداری مردم در اوج خود قرار دارد، تأکید کرد: اگر مردم شاهد فساد باشند نسبت به آن واکنش نشان داده و با هر مسئولی که سکوت را انتخاب کند مخالفت می‌کنند.
او بهتر شدن شرایط معیشتی را منوط بر ایستادگی مجلس دانست و گفت: ما اکنون مشغول جنگ با مفسدان اقتصادی هستیم و نمایندگان مجلس با توجه به تلاش‌های زیاد مفسدان اقتصادی برای نا امن کردن شرایط اقتصادی کشور، عملکرد خوبی داشته‌اند.

سحر شهبازی محب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار