دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خبر داد

تخصیص اعتبارات برای ساماندهی کودکان کار و زباله گردها

تهران (پانا) - دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت اعتباراتی برای ساماندهی زباله گردها و گودکان کار به فرماندهی انتظامی پایتخت تخصیص داده است.

کد مطلب: ۸۹۰۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص اعتبارات برای ساماندهی کودکان کار و زباله گردها

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح جمع آوری معتادین متجاهر و خرده فروشان موادمخدر در مناطق شوش، مولوی و هرندی که به همراه سردار مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر و سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ صورت گرفت، اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند که موضوع مبارزه با موادمخدر به یک‌کار جهادی تبدیل شود.

وی افزود: این عمل یک کار جمعی است که تمام قوای انتظامی پای کار آمده‌اند.

سردار مومنی تصریح کرد: در مبارزه با موادمخدر چهار موضوع مقابله و درمان، پیشگیری ،صیانت، معتادان متجاهر و خیابانی مطرح است.

وی افزود: آمارهایی که همکاران ما دادند ۵۵ درصد طلاق ها و ۷۰ درصد زندانی‌ها منشا در موادمخدر دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: معتادان متجاهر و خیابانی یک پروسه‌ای است گه باید در کوتاه مدت جمع آوری شوند.پ و بحث مقابله و بازپروری آن نیز طی مراحل طولانی باید اقدام شود.

وی افزود: براساس ماده ۱۵ کسی که معتاد است باید خود را جهت ترک اعتیاد و بازپروری به مراکز بازپروری معرفی کند و اگر این عمل صورت نپذیرد فرد مجرم است.

سردار مومنی اضافه کرد: فرد معتاد اگر خود را به مراکز معرفی نکرد طبق ماده ۱۶ مجرم است و برخورد‌ها صورت خواهد گرفت تا وی بازپروری شود.

وی با بیان اینکه در تهران ۱۵ هزار معتاد متجاهر وجود دارد، افزود: امر مبارزه با موادمخدر برعهده تمام دستگاه‌هایی که حیطه وظایفشان مشخص و تعیین شده است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: موضوع زباله جمع کن ها و ساماندهیشان از موضوعات مهمی است که باید شهرداری پای کار بیاید که برای این‌کار ما اعتباراتی و همچنین اعتباراتی برای ساماندهی کودکان کار به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: هر چه رفت و آمد در منطقه بیشتر شود، همایش، نشست، کارگاه‌های تخصصی و از این دست قبیل مراسم برگزار شود، فضا را برای دیگران نا امن می‌کند‌.

سردار مومنی با بیان اینکه محله هرندی در گذشته پایگاه انقلاب بوده است، خاطرنشان کرد: در این سه منطقه (شوش، مولوی و هرندی) باید نشست‌های فرهنگی، ورزشی و ... برگزار شود تا با حضور ما و دیگر مسئولان به یک سمت مثبت و حرکتی نوین پیش برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار