بارش شدید باران موجب رانش زمین در سردشت شد + تصویر

تهران (پانا) - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سردشت گفت: بر اثر شدت بارندگی های چند روز اخیر، محور سردشت به بانه دچار از هم گسیختگی و خسارت ناشی از رانش زمین شده است.

کد مطلب: ۸۹۰۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بارش شدید باران موجب رانش زمین در سردشت شد + تصویر

فرزاد ظاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این رانش در کیلومتر 11 این محور در تقاطع روستای «بریسو» اتفاق افتاده که به صورت عرضی و طولی در متراژ 200 متر موجب از هم گسیختگی و پارگی آسفالت این محور شده است.

وی اظهار داشت: به دنبال بارندگی های اولیه رانش زمین در این نقطه تثبیت شده بود ولی طی 2 روز اخیر دوباره رانش آغاز شده و 10 سانتیمتر بر میزان آن اضافه شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه نیاز به مطالعات اولیه و ژئوتکنیک در منطقه وجود دارد نمی توان میزان خسارت اولیه وارده را برآورد کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سردشت با بیان اینکه بهسازی و مرمت جاده در دستور کار قرار گرفته است، افزود: وضعیت نامناسب خاک منطقه و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی علت اصلی رانش زمین در این منطقه است.

وی بیان کرد: تلاش برای رفع اختلاف ارتفاع رانش ایجاد شده در مسیر آغاز شده و راهداران در حال نصب علایم ایمنی هستند.

ظاهری از رانندگانی که قصد تردد در این مسیر را دارند خواست با احتیاط کامل و سرعت مطمئنه در این محور رانندگی کنند.

به گزارش ایرنا محور سردشت - بانه با 65 کیلومتر طول به دلیل عرض کم و داشتن پیچ های متعدد از خطرناکترین محورهای آذربایجان غربی به شمار می رود.

سردشت دارای 642 کیلومتر راه مواصلاتی شامل 542 کیلومتر راه روستایی و 100 کیلومتر راه بین شهری و از این میزان 209 کیلومتر آسفالت و 433 کیلومتر شوسه و خاکی است.

شهرستان مرزی سردشت با میانگین بارش 800 تا یکهزار میلی متر در سال پر بارش ترین شهر آذربایجان غربی است.

این شهرستان در روزهای اخیر با بیش از 95 میلی متر بارش دومین شهر پربارش کشور بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار