اخبار ضدونقیض از پیامدهای یک مشاجره؛ ضرغامی در شورای عالی فضای مجازی می‌ماند؟

تهران (پانا) - همه‌ چیز از یک توئیت حمید رسایی، نماینده عضو جبهه پایداری در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شروع شد و در نهایت به یک خبر منتهی شد؛ منع عزت‌الله ضرغامی از حضور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی.

کد مطلب: ۸۹۰۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اخبار ضدونقیض از پیامدهای یک مشاجره؛ ضرغامی در شورای عالی فضای مجازی می‌ماند؟

حمید رسایی دو روز پیش در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر بدون ذکر منبع، مدعی مشاجره رئیس‌جمهوری کشورمان با رئیس اسبق سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای عالی فضای مجازی شد.

او با به کاربردن هشتگ «ضرغامی دمت گرم» از مشاجره او و روحانی استقبال کرد و نوشت: «درجلسه شورای فضای مجازی آ.روحانی به سوال منطقی آ.ضرغامی پاسخ که نداده هیچ، با باد دماغ به این عضو شورا گفته پاشو ازجلسه برو بیرون!

ضرغامی بیرون نرفته، روحانی جلسه راترک کرده، گفته دیگه شرکت نمی‌کنم!

آقا ما ۴۰سال قبل انقلاب کردیم تا کسی برامون ادای شاه را درنیاره»

این اظهارات رسایی دو روز بعد با یک خبر خبرگزاری جماران وارد فاز تازه‌ای شد. این خبرگزاری به نقل از منبعی آگاه در دفتر یکی از مسئولان ارشد نظام نوشت که ضرغامی از حضور در جلسات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی منع شده است.

این خبر با بازخوردها و گمانه‌زنی‌های فراوانی از سوی کاربران فارسی‌زبان شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

عمده کاربران مدعی شدند که با توجه به اینکه اعضای شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری انتخاب می‌شوند و ضرغامی چهاردهم شهریور ماه سال 94 و با حکم رهبر انقلاب و برای یک دوره چهارساله به عنوان عضو حقیقی این شورا انتخاب شده است، احتمال حکم ممنوعیت حضور او نیز باید از دفتر ایشان صادر شود.

احمد مازنی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که به واسطه ریاست کمیسیون فرهنگی بهارستان به عضویت شورا‌ی عالی فضای مجازی در آمده است، در پاسخ به پرسشی درباره صحت و سقم منع شدن ضرغامی از حضور در جلسات شورای عالی فضای مجازی، در اظهاراتی گفت: «من راجع به این موضوع صحبت کرده‌ام، سوء تفاهماتی است که ان‌شاءالله حل می‌شود.»

مازنی از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرده است ولی این خبرگزاری اصولگرا نوشته که «شنیده‌ها حاکمی از آن است که مشاجره روحانی و ضرغامی بر سر موضوع فیلترینگ صورت گرفته است».

حمید رسایی که به نوعی می‌توان او را آغازگر این خبر دانست، به تکذیب خبر ممنوعیت حضور ضرغامی در جلسات شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت.

او در صفحه توئیتر خود نوشت: «خبری که توسط رسانه‌های دولتی بازنشر میشه مبنی براینکه آ.ضرغامی ازشرکت درجلسات شورای عالی فضای مجازی منع شده‌اند، کذب است.

چهل سال قبل شاه رفت ولی #اخلاق_شاهنشاهی دربرخی مسئولان باقی‌مانده از کم‌کاری، تسلیم شدن دربرابر غرب، رفاه‌طلبی و اشرافی‌گری تا فرار از پاسخگویی و امرونهی ملوکانه.»

هنوز هیچ مرجع رسمی در کشور نه خبر جماران و نه تکذیب رساییرا به صورت رسمی تکذیب یا تایید نکرده است بنابراین باید دید در روزهای آینده و جلسات آتی شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی چگونه برگزار می‌شود و ضرغامی با دیگر اعضای این شوراها که تعیینشان برعهده رهبر انقلاب است، خداحافظی خواهد کرد یا خیر.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار