برگزاری المپیاد ورزشی چهل سال افتخار با حضور 3500 ورزشکار

اصفهان (پانا) - برنامه های معاونت ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با عنوان "المپیاد ورزشی چهل سال افتخار" برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۹۰۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری المپیاد ورزشی چهل سال افتخار با حضور 3500 ورزشکار

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص برنامه های ورزشی این سازمان ویژه دهه مبارک فجر اظهار داشت: برنامه های ورزشی معاونت ورزشی و تفریحی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود، تحت عنوان "المپیاد ورزشی چهل سال افتخار" است.

حبیب اله ناظریان افزود: رشته هایی همچون والیبال، بدمینتون محلات بانوان، فوتبال گل کوچک محلات، فوتبال خاکی محلات، اسکیت سرعت محلات، اسکیت فری استایل محلات، بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین، همایش ویلچر رانی و دوی معلولین، رقابت های فوتسال، بازی های بومی و محلی، والیبال نوجوانان ویژه بانوان، پاورلیفتینگ محلات از جمله رقابت های این المپیاد است.

وی بیان داشت: این رقابت ها از 4 بهمن آغاز شده و تا 20 بهمن ماه ادامه پیدا می کند که حدوداً 3500 ورزشکار در این المپیاد به رقابت می پردازند که در پایان، از افراد و تیم های برتر تجلیل می شود.

وی افزود: نکته بسیار مهمی که در این مسابقات وجود دارد این است که تمام رشته ها با همکاری هیأت های ورزشی برگزار می شود که سعی کرده ایم هم در برنامه های دهه فجر و هم در برنامه های رقابتی و مسابقات ورزشی شهرداری، تمام هیأت ها دخیل باشند و با همکاری آنها این رقابت ها را برگزار کنیم چراکه این امر باعث می شود مسابقات با کیفیت بهتری دنبال و یک وحدت خوبی در ورزش شهر ایجاد بشود تا همه با هم در جهت سلامت و ورزش شهر کار کنند.

ناظریان در مورد ورزشگاه هایی که المپیاد ورزشی چهل سال افتخار در آن برگزار می شود توضیح داد: رقابت های والیبال در ورزشگاه شهید قاضی، رقابت های بدمینتون در ورزشگاه زیتون، رقابت های فوتبال گل کوچک در محلات شهر اصفهان برگزار شد اما فینال آن در ورزشگاه آبشار برگزار می شود.

وی ادامه داد: فینال فوتبال خاکی نیز در ورزشگاه شهدای مارچین برگزار خواهد شد و مسابقات اسکیت در سالن اسکیت ارغوانیه انجام می پذیرد که این سالن از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در اختیار ما گذاشته شده است.

وی در همین خصوص افزود: مسابقاتی دیگر از جمله فری استایل در ورزشگاه گل نرگس، بسکتبال با ویلچر در سالن شهید میثمی، همایش ویلچر رانی در میدان امام خمینی، رقابت های بومی محلی که ویژه بانوان است در ورزشگاه بهمن، رقابت های پاورلیفتینگ محلات در ورزشگاه وحید و رقابت های فوتسال هیأت های مذهبی که نزدیک به 20 تیم با هم به رقابت می پردازند در چندین مجموعه ورزشی برگزار می شود.

معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ما دو ویژه برنامه نیز در این ایام برگزار می کنیم که یکی آیین تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی روز 11 بهمن ماه با حضور قهرمانان، کارکنان و مربیان ورزشی شهرداری اصفهان در گلستان شهدای اصفهان بوده و دیگری جشن "چهلستون امید" است که ویژه مربیان ورزش های صبحگاهی است که به پاس زحمات این عزیزان برپا می شود.

ناظریان افزود: در این المپیاد از رده سنی نونهالان که از 6 سال شروع می شود تا پیشکسوتان که سن حدوداً 70 سال است را در مسابقات ثبت نام کردیم که اکثر رشته ها مانند اسکیت تمام رده های سنی را در بر می گیرد و هم بانوان و هم آقایان در این مسابقات حضور دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ثبت نام برای حضور در این مسابقات فقط از شهر اصفهان انجام گرفته و یا از شهرستانهای اصفهان هم حضور دارند، پاسخ داد: هیچ محدودیتی برای ثبت نام قائل نشدیم و در بعضی از مسابقات از شهرستان هایی مانند درچه، فلاورجان و یا حتی سمیرم هم حضور دارند اما اکثر مسابقات ویژه محلات اصفهان است که در بعضی از این مسابقات از شهرهای دیگر نیز حضور پیدا می کنند.

وی در مورد هدف اصلی معاونت ورزشی تفریحی شهرداری اصفهان برای برگزاری این المپیاد بیان کرد: چهل سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد و تمام افرادی که در مسابقات شرکت می کنند از دستاوردهای انقلاب هستند و ما باید از آنها حمایت کنیم و بتوانیم فضایی رقابتی و دارای شور و نشاط را برای ورزشکاران محیا سازیم تا در کنار رقابت بتوانیم استعدادیابی نیز انجام بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا ورزشکاران ما بتوانند در مسابقات کشوری و حتی جهانی شرکت کنند و خوشبختانه در این المپیاد ورزشکارانی شرکت می کنند که حتی به قهرمانی جهان دست یافته اند و تعدادی دیگر از قهرمانان کشوری نیز حضور دارند که این امر باعث شده سطح مسابقات بسیار بالا باشد و در کل هدف ما ایجاد یک فضای رقابتی و ایجاد انگیزه برای حضور در میادین بالاتر و کشف استعدادهای جدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار