رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش کردستان:

50 درصد کلاس های درس استان کردستان به امکانات هوشمند تجهیز شده است

سنندج (پانا) - رئیس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش کردستان از تجهیز 50 درصد کلاس‌های درس استان به امکانات هوشمند خبر داد و گفت: تعداد 2065 مدرسه نیز به شبکه همگام متصل است .

کد مطلب: ۸۹۰۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
50 درصد کلاس های درس استان کردستان  به امکانات هوشمند تجهیز شده است

علی رشیدی رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش کردستان در سومین نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک استان که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد با عنوان این خبر گفت: از مجموع 12 هزار و 188 کلاس درس دولتی استان تعداد شش هزار و 65 کلاس، حدود 50 درصد کلاس های درس به امکانات هوشمند تجهیز شده است.

وی افزود : همچنین از مجموع دو هزار و 862 مدرسه دولتی استان، تعداد دو هزار و 65 مدرسه به شبکه همگام متصل و برای فعالیت های خود از بستر اینترانت ملی استفاده می کنند.

علی رشیدی با اشاره به اهمیت حفاظت از اطلاعات و ضرورت ارتقاء سطح امنیت سیستم های در اختیار از جمله سامانه های ثبت نام ( سناد )، اتوماسیون اداری و سایر سامانه ها گفت: حفظ اطلاعات از دو جهت عدم دسترسی افراد غیر مسئول و عدم تخریب اطلاعات مهم است و باید با تهیه نسخه پشتیبان و رعایت ضوابط ابلاغی از اطلاعات موجود حفاظت کرد .

دبیر کمیته توسعه دولت الکترونیک استان، یکی از شاخص های عمومی ارزیابی جشنواره شهید رجایی را حوزه خدمات الکترونیک عنوان کرد و با اشاره به مشکلات پیش رو، خواستار همکاری مسئولین و بخش های دست اندرکار در اجرای این مهم و مستند سازی اقدامات شد .

وی با اشاره به ارائه خدمات الکترونیکی مختلف از طریق آموزش و پرورش، گفت: کلیه این خدمات به صورت رایگان بوده و افراد می توانند با مراجعه به پرتال آموزش و پرورش استان از خدمات استفاده کنند .

رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش کردستان هم چنین اظهار داشت: هر گونه سامانه و سیستمی که در استان تهیه و در واحد های اداری و آموزشی استفاده می شود باید از کمیته توسعه دولت الکترونیک استان مجوز فعالیت دریافت کند در غیر این صورت از نظر قانونی اجازه فعالیت ندارد.

گفتنی است در این نشست برنامه های کمیته توسعه دولت الکترونیک، مسائل و مشکلات مربوط به اتوماسیون اداری تحت وب ، حذف کاغذ از مکاتبات اداری، سهولت در ارائه خدمات و دسترسی بهتر فرهنگیان به بخشنامه ها و مکاتبات ابلاغی مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار