استانداردسازی سیستم گرمایشی 23764  مدرسه در 6 سال

تهران (پانا) - تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها و تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی مدارس و هنرستان‌ها از جمله دستاوردهای سازمان نوسازی مدارس  وزارت آموزش وپرورش در چهل سالگی انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۸۹۰۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
استانداردسازی سیستم گرمایشی 23764  مدرسه در 6 سال

به گزارش مرکز ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها و همچنین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس و هنرستان‌ها، در چهار دهه اخیر را از جمله دستاوردهای انقلاب در چهل سالگی اعلام کرد.

طبق گزارشی که سازمان نوسازی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی منتشر کرده است، با توجه به اینکه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی یکی از مهمترین شاخصه‌های استانداردسازی مدارس کشور محسوب می‌شوند، بنابراین مکاتبات مکرری در این زمینه از طریق نهادهای مرتبط و نهایتا در سال 1390 طرح ملی «تأمین تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس» در قانون بودجه تصویب شد.

در این گزارش آمده است مسئولان کشوری برای سرعت بخشیدن به فرآیند تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس، مجوز استفاده از اعتبارات عوارض گاز را صادر کردند. به همین منظور در سال 1392 طبق بنــد 9-3 مـاده واحـده قانــون بودجــه سال 1392 مبلغ 2000 میلیارد ریال برای استــاندارد‌سازی سیسـتم گرمایــــش مــــدارس اختصاص یافت.

در ادامه این فرآیند در سال 1395 در بند (ب) ماده (65) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)، 20درصد از اعتبارات عوارض گاز به طور دائم به "تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس و هنرستان‌ها" اختصاص یافت که در مجموع از سال 1390 تا پایان سال 1396 تعداد 23764 مدرسه با 169934 کلاس، با اعتباری معادل 11266459 میلیون ریال استانداردسازی گرمایشی شده است.

براساس اطلاعات دریافتی از استان‌ها در حدود 150000 کلاس باقیمانده نیازمند استانداردسازی گرمایشی در کشور وجود دارد که نیازمند اعتباری معادل 15000 میلیارد ریال برای استاندارد‌سازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار