فرماندار خوسف: بهره برداری و کلنگ زنی 85 پروژه در خوسف

خوسف (پانا) ـ فرماندار خوسف بااعلام این خبرافزود:به مناسبت40 سالگی انقلاب اسلامی و در دهه فجر 85 پروژه با اعتبار 300 میلیارد ریال در شهرستان خوسف افتتاح و کلنگ زنی می شود.

کد مطلب: ۸۹۰۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار خوسف: بهره برداری و کلنگ زنی 85 پروژه در خوسف

محمد شفیعی فرماندار خوسف در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: با وجود اعتبارات کم شهرستان اقدامات خوبی در حوزه های کشاورزی ، صنایع و معادن ، گردشگری ، عشایری ، صنایع دستی و... با تلاش های مسئولان شهرستان انجام شده و مردم بهره مند شده اند.


شفیعی با گلایه از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در عدم شروع به کار بیمارستان خوسف افزود: با وجود برگزاری مناقصه و اعلام از رسانه ها ، یکی از مطالبه های مردم این است که با وجود داشتن اعتبار چرا عملیات ساخت ادامه پروژه بیمارستان خوسف شروع نمی شود که انتظار می رود در دهه فجر کار را شروع کنند.


او یکی از برنامه های دهه فجر را حضور هر شب مسئولان در روستاهای بزرگ و در جمع مردم و بیان دستاوردهای انقلاب اعلام کرد و افزود: با برنامه ریزی بخشداران و مسئول ستاد بزرگداشت 40 سالگی انقلاب این برنامه به مدت 10 شب انجام خواهد شد ، با حذف تشریفات اداری در جلسات و هم در مراسم افتتاحیه و کلنگ زنی که بخشداران نظارت داشته باشند.

حضور پررنگ دربرنامه های دهه فجر


رئیس شورای اسلامی شهرستان خوسف در آستانه 40 سالگی انقلاب از مدیران و مسئولان شهرستان خواست تا در برنامه های دهه فجر حضور پررنگ تری داشته باشند و در رفع مشکلات مردم بیشتر تلاش کنند.


حجت الاسلام موسوی رستگار با اعلام اینکه شهرستان خوسف از محیط زیست سالمی برخوردار نیست و نیاز به توجه بیشتر دارد ، افزود: چرا بخشی از بندسارهای مردم تخریب می شود ولی آب منطقه ای و محیط زیست توجهی ندارند و چرا گوسفندانی که به بیرون از روستا به چرا می روند موقع ذبح مقدار زیادی پلاستیک از شکم آنها بیرون می آید ، تقاضای مردم این است که محیط زیست نظارت بیشتری داشته باشد.

امروز فعالیت های بهزیستی از بحث حمایتی به سمت فعالیت های تخصصی رفته است


مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی در این نشست در مورد فعالیت های سازمان گفت: امروز فعالیت های بهزیستی از بحث حمایتی به سمت فعالیت های تخصصی رفته است که به عنوان نمونه با اقدامات ۱۰۰ درصدی که در چند سال اخیر در زمینه غربالگری شنوایی انجام شده ، در سال آینده کر و لال نخواهیم داشت ولی در بینایی سنجی هنوز به 100 درصد نرسیده ایم.


عرب نژاد افزود: مطالبه گری ما از همه سازمان ها و نهادها این است که به عنوان همیار بهزیستی باشند تا بتوانیم بخشی زیادی از مشکلات معلولان برطرف کنیم.

فعالیت 500مرکز نگهداری معلولین دراستان

او در مورد یکی از دستاوردهای انقلاب در سازمان بهزیستی استان افزود: در ابتدای انقلاب فقط یک مرکز نگهداری معلولان "حضرت علی اکبر (ع) " در بیرجند بود ولی امروز حدود ۵۰۰ مرکز غیر دولتی در استان در این زمینه فعالیت می کند.


عرب نژاد از مسئولان شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا پیگیر ارتقای ساختار اداری بهزیستی خوسف باشند چون پیگیری های ما به جایی نرسیده است.

حدود 70 درصد گونه های جانوری محیط زیستی درحال انقراض هستند


مدیر کل محیط زیست استان هم در این نشست با اشاره به ظرفیت ها و مناطق حفاظت شده آرک و گرنگ شهرستان خوسف ، گفت: با وجود خشکسالی ها و آلودگی هوا حدود 70 درصد گونه های جانوری محیط زیستی در خطر و یا در حال از بین رفتن است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کبری از رئیس جدید اداره محیط زیست خوسف خواست تا با تشکیل کارگروه سلامت ، محیط زیست و امنیت غذایی نظارت بیشتری بر جمع آوری و دفع زباله ها داشته باشد.
حجت الاسلام هادی نبئی مسئول ستاد 40 سالگی و دهه فجر شهرستان خوسف هم در این نشست با تاکید بر حضور همه مسئولان در برنامه های گرامی داشت دهه فجر و روستاها از اجرای 200 برنامه در شهرستان خبر داد و گفت: حضور و همکاری همه مدیران برای حفظ انقلاب و نظام است ضمن اینکه باید دستاوردها و در راس آن امنیت و اقتدار نظام نیز بیان شود که کجا بوده ایم و امروز کجا هستیم.

محمد رضا خوشحال مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس شهر خوسف نیز از مسئولان خواست تا در ایام دهه فجر دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کنند.


*برپایی نمایشگاه دستاوردهای نظام با حضور ادارات مختلف با 20 غرفه در سالن ورزشی پهلوان تختی شهر خوسف ، نخستین برنامه در 12 بهمن دیدار با امام جمعه خوسف و شرکت در مراسم نواختن زنگ انقلاب و نماز جمعه خواهد بود.


*در پایان این جلسه " مهدی مجیدی" و " مرتضی تقی زاده " به عنوان رئیس اداره بهزیستی و محیط زیست شهرستان خوسف معرفی و از تلاش های " رضا حسینی مقدم " و " مسعود مستقیم " تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار