ابتکار: 40 سال بعد از انقلاب آمار دختران بازمانده از تحصیل به 3 درصد کاهش یافته است

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت قبل از انقلاب بسیاری از خانواده ها اجازه تحصیل دختران در مدارس را نمی‌دادند، اما بعد از انقلاب دختران توانستند در مدارس تحصیل کنند و امروز آمار دختران بازمانده از تحصیل به ۳ درصد رسیده است.

کد مطلب: ۸۸۹۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار:  40 سال بعد از انقلاب آمار دختران بازمانده از تحصیل به 3 درصد کاهش یافته است

به گزارش روابط عمومی معاونت زنان، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌های خارجی که پیش از ظهر امروز در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد با اشاره به شاخص‌های پیشرفت زنان در طول چهل سال پس از انقلاب اسلامی گفت: 200 شاخص در حوزه زنان احصاء شده و ما بررسی کرده ایم که پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی زنان در چه شاخص هایی به پیشرفت رسیده اند.

وی با اشاره به پیشرفت زنان در حوزه آموزش و پرورش گفت: زنان در حوزه آموزش پس از انقلاب در مقاطعی بیش از مردان پیشرفت کردند و میزان سواد در ابتدای انقلاب ۳۵ درصد بوده و پس از گذشت ۴۰ سال به 89 درصد رسیده است. تحولات بزرگی در عرصه‌های مختلف اتفاق افتاده است که این تحولات نوعا مثبت بوده است و بخشی از آن به واسطه انقلاب اسلامی ایران امکان‌پذیر شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به آموزش دختران در ایران پس از انقلاب گفت: در گذشته و در قبل از انقلاب بسیاری از خانواده ها اجازه تحصیل دختران در مدارس را نمی‌دادند اما بعد از انقلاب دختران توانستند در مدارس تحصیل کنند و امروز آمار دختران بازمانده از تحصیل به ۳ درصد رسیده است و ما با همکاری وزارت آموزش و پرورش در حال شناسایی این دختران بازمانده از تحصیل هستیم تا بتوانیم خدمات آموزشی به آنها ارائه کنیم.

ابتکار همچنین به پیشرفت های عرصه بهداشت در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: در عرصه بهداشت ارائه خدمات بهداشتی بعد از انقلاب با سهولت بیشتر و اعتماد بیشتر به زنان ارائه می‌شود به ویژه در خدمات بهداشت باروری اقدامات خوبی در زمینه زنان در نظر گرفته شده است همچنین در عرصه مشارکت سیاسی شاهد پیشرفت هایی به صورت عمومی بودیم و زنان و مردان بعد از انقلاب علاقه زیادی به مشارکت سیاسی داشتند و بررسی انتخابات بعد از انقلاب نشان می دهد که زنان حدود ۵۰ درصد در انتخابات حضور داشتند.

وی بیان کرد: البته جای نقد و انتقاد هنوز وجود دارد و اگرچه روند مثبت بوده است اما دلیل بر این نیست که ادعا کنیم که به همه اهدافمان رسیده ایم اما با تمام مشکلات و تحریم‌هاو جنگ پیشرفت ایران در شاخص ها به ویژه زنان بسیار خوب بوده است و برنامه ریزی برای بهبود این شاخص‌‍ها وجود دارد همچنین برنامه‌ریزی‌هایی شده تا بتوانیم شکاف جنسیتی را در عرصه هایی که وجود دارد از بین ببریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در گزارشی تحلیلی مشکلات و کاستی ها را ارزیابی کرده و این گزارش را در آینده نزدیک ارائه می کنیم تا بتوانیم بر اساس این گزارش ابزار سیاست گذاری برای آینده در اختیار داشته باشیم در این گزارش به کارها و نقاطی که نتوانستیم در آنها با سرعت کافی پیشرفت کنیم یا توجه نشده است اشاره شده به طور مثال ۲۷ درصد مجموعه هیئت علمی در وزارت علوم و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی زنان هستند اما تعداد زنان مدیر در این دو وزارتخانه که در موقعیت تصمیم گیری باشند بسیار ناچیز است و ما تلاش می‌کنیم این مشکل را برطرف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار