علیرضا کاظمی خبر داد: فعالیت ۴ کارگروه در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل ۴ کارگروه در کمیسیون قرآن کریم برای اجرای فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی خبر داد: فعالیت ۴ کارگروه در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور

علیرضا کاظمی در جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که صبح امروز در سالن جلسات معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش برگزار شد درباره اجرای مصوبات جلسه گذشته گفت: «در جلسه گذشته بنا شد هر کارگروه برای انجام ماموریت مشخصی تشکیل شود. ۴ کارگروه مسئولیت و شرح وظایفی دارند و آیین‌نامه‌ای برای نقشه راه تدوین خواهد شد.»

او ادامه داد: «براساس فعالیت این کارگروه‌ها به نتیجه رسیدیم ۴ کارگروه داشته باشیم اگر چه ۶ راهبرد اصلی داریم؛ کارگروه راهبری، مدیریت و ارزیابی، کارگروه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، کارگروه توسعه منابع انسانی و کارگروه پشتیبانی و توسعه فن‌آوری از جمله این ۴ کارگروه هستند‌ که ابلاغ‌های مدیریت این ۴ کارگروه نیز از سوی وزیر صادر شده است.»

کاظمی گفت: «اعضا و روسای این کارگروه‌ها مشخص شده است و سعی شده ماموریت و شرح وظایف در همین چارچوب مشخص شده صورت بگیرد. در کارگروه راهبری و مدیریت تلفیقی از دبیران و نمایندگان کمیسیون‌های تبلیع و ترویج و کمیسیون آموزش و پژوهش انتخاب می‌شود.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «برای حفظ جز سی قرآن دستورالعملی صادر شده است که نگاه اجبار وجود ندارد اما باز هم این موضوع را به مدارس ابلاغ خواهیم کرد.»

او درباره شرح وظایف کارگروه‌ها گفت: «در کارگروه‌ها وظایف هم‌پوشانی دارند و صرفا در ذیل یک کارگروه تعریف نشده است.»

کاظمی گفت: «یکی از کارهایی که باید انجام دهیم آماده کردن و تهیه شناسنامه اقدامات ملی یعنی ۵۲ اقدام است تا این اقدامات ملی تفکیک، تقسیم و ابلاغ شود. این موضوع یکی از بندهای سند راهبردی قرآن است‌.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار