مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی در حاشیه جلسه انعقاد تفاهم نامه ایران مهارت گفت:

توانمندسازی مهارتی منجر به اشتغال زایی می گردد و در این راستا باید فرهنگ مهارت آموزی ترویج یابد

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تفاهم نامه ایران مهارت به امضای طرفین رسید.

کد مطلب: ۸۸۹۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی مهارتی منجر به اشتغال زایی می گردد و در این راستا باید فرهنگ مهارت آموزی ترویج یابد

افشین رحیمی گل خندان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در این جلسه گفت: اتفاق بسیار مهمی در حال شکل گیری است و آن این است که بحث مهارت آموزی را در ابتدا به دانش آموزان متوسطه دوره اول، سپس به تمامی دانش آموزان و در نهایت به آحاد جامعه انتقال می دهیم و هر شخص فارغ از هر رشته و مدرک تحصیلی باید یک مهارت فنی را بیاموزد.

رحیمی افزود: توانمندسازی مهارتی منجر به اشتغال زایی می گردد و فرهنگ مهارت آموزی باید ترویج پیدا کند و امروزه در همه بخش های گوناگون اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نداشتن مهارت یک نقص محسوب می شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم با انعقاد تفاهم نامه ایران مهارت در دوره متوسطه اول بتوانیم آموزش کیفی را در دستور کار قرار دهیم و و در پایان بتوانیم دانش آموزان را با یک مهارت آشنا سازیم.

رحیمی خاطر نشان کرد: در مجموع از لحاظ همکاری های مشترک بین آموزش و پرورش و اداره کل فنی و حرفه ای در حجم فعالیت هایی که انجام می شود بعد از استان تهران، رتبه دوم کشور را داریم و این موضوع نشان از تعامل بسیار خوب آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اداره کل فنی و حرفه ای استان را دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی در پایان گفت: آمادگی داریم در قالب دوره های آموزش نیروی انسانی، هنرآموزان هنرستان های آموزش و پرورش را آموزش مهارتی دهیم و این کار سبب ارتقاء دانش فنی و مهارتی هنرآموزان و دانش آموزان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار