معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیارهای ویژه متمایز ،دشوار و در عین حال ارزشمند است

زاهدان(پانا)- رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور گفت: کار مربیان و معلمان در آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان و کودکان استثنائی که دارای معلولیت های مختلفی هستند بسیار دشوار و در عین حال ارزشمند است.

کد مطلب: ۸۸۹۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیارهای ویژه متمایز ،دشوار و در عین حال ارزشمند است

قدمی در نشست صمیمی با مدیران مدارس استثنایی شهرستانها ومناطق سراوان ، سیب وسوران ،مهرستان ، بم پشت و جالق، اظهار د اشت:استقلال و آزادگی و عزت ایران اسلامی از مهم ترین دستاورد های انقلاب اسلامی بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره )و شهدای انقلاب اسلامی مهم ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و وحدت مردم عنوان نمود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور،ابراز کرد: معلمان باید با مطالعه و حضور در کارگاههای آموزشی علم و دانش خود را نسبت به شرایط ویژه دانش‌آموزان استثنایی افزایش داده و به‌روز کنند.

او محور اصلی تعلیم و تربیت را محبت و دوستی بیان کرد و ادامه داد : باعشق به کار و تلاش بهترین نتیجه را می توان کسب کرد.

قدمی عنوان داشت: کار مربیان و معلمان در آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزان و کودکان استثنائی که دارای معلولیت های مختلفی هستند بسیار دشوار و در عین حال ارزشمند است وبهترین عبادت، کاری است که در سختی انجام شود.

وی با اشاره به لزوم به روز بودن دانش و اطلاعات معلمان استثنایی، خاطرنشان کرد: معلمان و مربیان حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی باید به علوم و اطلاعات روز مسلط بوده و روش های تدریس و روانشناسی یادگیری این قشر از جامعه را به خوبی بشناسند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان هم در این جلسه گفت :دانش آموزان استثنایی از توانایی ها خوبی برخوردار هستندودر این راستا معلمان این دانش آموزان در شناسایی و پرورش استعدادهای آنان نقش بسزایی دارند .

علیرضا نخعی عشق ورزی و محبت به دانش آموزان استثنایی را مهم ترین وشاخص ترین وظیفه معلمان استثنایی عنوان نمود و آموزش مهارتهای مختلف و استفاده از توانمندی ها و دست سازه های دانش آموزان استثنایی را مورد تاکید قرار داد.

شایان ذکر است : در شهرستان سراوان 350 دانش آموزبا نیازهای ویژه درشش مدرسه مشغول تحصیل هستند و بیش از 70 معلم وظیفه تعلیم و تربیت این دانش آموزان را برعهده دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار