مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

فعالیت‌های هنری در مدارس استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر(پانا)_مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فعالیت‌های هنری در مدارس استان بوشهر تقویت می‌شود

کد مطلب: ۸۸۹۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های هنری در مدارس استان بوشهر تقویت می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی در دیدار با رییس حوزه هنری استان بوشهر در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: نقشه راه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که 6 ساحت تربیتی دارد و یکی از این ساحت ها، ساحت زیباشناختی و هنری دانش آموزان است که مستقیم به حوزه هنری مرتبط می شود و بقیه های ساحت ها نیز به طور غیرمستقیم با این حوزه ارتباط دارند.

کرمی با تاکید بر اینکه تربیت حرفه ای دانش آموزان یکی از فعالیت هایی است که حوزه هنری در آن قابلیت همکاری با آموزش و پرورش را دارد گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری دستگاه های بیرونی، نهادها و سازمان های همراه، استعدادهای دانش آموزان را شناسایی کنیم و با هدایت آن ها در شکوفایی این استعدادها بکوشیم.

وی با بیان اینکه جامعه آموزش و پرورش بیشتر قشر دانش آموز است یادآور شد: آموزش و پرورش از همه نهادها، سازمانها، سمن ها و تشکل ها در راستای تربیت دانش آموزان استقبال می کند ولی با توجه به حساسیت خاصی که روی ابعاد خاص تربیتی است و به دلیل ناهماهنگی ها با برنامه ها و اهداف آموزرش و پرورش در این همکاری، باید توجه لازم را داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: تعهدی و ارزشی بودن حوزه هنری بر همگان روشن است و در زمینه همکاری و هماهنگی های مربوط به دو مجموعه، هیچ گونه دغدغه ای وجود ندارد.

کرمی با اشاره به اینکه فعالیت های تربیتی زمانی ارزشمند خواهد بود که در سطح مدارس قابلیت اجرا داشته باشد اضافه کرد: برای پرورش بهتر آینده سازان و استفاده مفید از ظرفیت آن ها در تربیت حرفه ای، مدارس بهترین موقعیت را برای این امر دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه عملکرد استان در حوزه پرورشی بسیار خوب بوده است خاطر نشان کرد: برای استفاده بهتر از پتانسیل های دانش آموزان استان که موفقیت های شایانی در امور فرهنگی و هنری داشتند، توجه به تربیت حرفه ای در کنار سایر موارد تربیتی لازم است.

رییس حوزه هنری استان بوشهر نیز در این دیدار با بیان اینکه هدف از انعقاد تفاهم نامه یک کار صرفا تبلیغاتی نیست و بعد اجرایی دارد اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در دهه فجر در مدارس سراسر استان، یکی از برنامه های مدنظر حوزه هنری استان است که مناطق محروم بیشتر مورد توجه است.

امید پارسایی فر ادامه داد: در دو سال گذشته یک جشنواره فیلم دانش آموزی با همکاری شهرداری بوشهر برپا شد بدون هزینه دانش آموزان از مزایا این جشنواره استفاده کردند.

وی با اشاره به ضرورت تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان گفت: تحت پوشش قرار گرفتن جامعه دانش آموزی در زیر مجموعه های فعالیت های حوزه فرهنگی هنری از اهداف حوزه هنری است که با توجه به سیاست های راهبردی آموزش و پرورش تنظیم خواهد شد.

رییس حوزه هنری استان بوشهر افزود: حوزه هنری استان آمادگی برپایی کتابخانه فرهنگ و هنر در هر یک از مدارس استان را دارد.

وی در پایان با تاکید بر اولویت های حوزه هنری در استان خاطرنشان کرد: کشف استعدادها، تربیت استعدادها و تولید آثار هنری توسط این استعدادها از سه حرکت جدی مدنظر حوزه هنری استان است و حوزه هنری حاضر به بورسیه دانش آموزان در این زمینه است.

گفتنی است در پایان، تفاهمنامه همکاری حوزه هنری استان بوشهر با آموزش و پرورش استان امضا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار