سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد:

نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش قدردانی کردند

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور وزیر آموزش و پرورش در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون از بطحائی بابت تصمیمی که درخصوص اصلاح روش استخدامی دانشجویان فرهنگیان مبنی بر استخدام رسمی آزمایش آن‌ها اتخاذ شد، تقدیر کردند.

کد مطلب: ۸۸۹۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش قدردانی کردند

به گزارش خانه ملت، سیدحمایت میرزاده در تشریح نشست امروز- دوشنبه- کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: در جلسه امروز «سیدمحمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش به منظور پاسخگویی به سئوالات نمایندگان مهمان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حضور یافت.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سئوال نخست از جانب جواد کریمی قدوسی در خصوص مسائل فرهنگی و نادیده گرفتن آن در محیط تعلیم و تربیت مطرح و مقرر شد ظرف مدت دو هفته نماینده سئوال کننده و وزارت آموزش و پرورش مدارک و مستندات و اقدامات انجام شده در این حوزه را ارائه و کریمی قدوسی درباره صرف نظر کردن از طرح این سئوال در صحن علنی تصمیم‌گیری کند.

فرصت یک ماهه به وزیر آموزش و پرورش برای بازدید از اردوگاه نیشابور

وی ادامه داد: سئوال بعدی از جانب هاجر چنارانی مطرح شد که در خصوص عدم استفاده ظرفیت‌های آموزش و پرورش از جمله یکی از اردوگاه‌های واقع در نیشابور بود که نهایتا یک ماه فرصت به وزیر و مسئولان آموزش و پرورش برای بازدید از این اردوگاه زمان داده شد تا پس از این یک ماه در خصوص قانع شدن یا نشدن نماینده سئوال کننده اعلام رأی شود.

میرزاده یادآور شد: سئوال سوم از وزیر آموزش و پرورش را سیده فاطمه ذوالقدر مطرح کرد که درخصوص مافیای کنکور بود که پس از توضیحات وزیر مقرر شد، پس از دو هفته با بررسی مدارک و مستندات درباره این سئوال نیز تصمیم‌‎گیری شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در ادامه نشست امروز در خصوص مطالبات فرهنگیان و اقدامات شخص وزیر برای مبارزه با مافیای کنکور از جمله نامه به رهبری در این راستا و برای کمک به کمرنگ شدن تبلیغات تلویزیونی در این خصوص نیز مباحثی مطرح شد.

وی تاکید کرد: اعضای کمیسیون از وزیر آموزش و پرورش بابت تصمیمی که در خصوص اصلاح روش استخدامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مبنی بر استخدام رسمی آزمایش آن‌ها اتخاذ شد، تقدیر و تشکر کردند.

میرزاده اضافه کرد: در بخش دیگری از نشست امروز در خصوص تفریغ بودجه در حوزه آموزش و تحقیقات از سوی نهادهای نظارتی مجلس از جمله دیوان محاسبات، معاونت نظارت و مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی ارائه شد.

فقط 41 درصد اعتبارات پژوهشی در حوزه پژوهش مصرف شد

وی افزود: بر اساس گزارش دیوان محاسبات به کمیسیون مشخص شد فقط 41 درصد اعتبارات پژوهشی در راستای پژوهش مصرف شده و مابقی این رقم به سال بعد منتقل شده و در سال بعد نیز در مسائل غیرپژوهشی با تصویب هیأت امنای دانشگاه‌ها هزینه شده که این مسئله به هیچ عنوان مورد تأیید نمایندگان عضو کمیسیون نبود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار