دو کد دستوری جدید برای استعلام بسته حمایتی

تهران (پانا) - معاون سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه کد دستوری جدیدی برای استعلام وضعیت بیمه‌شدگان در نظر گرفته شده است، گفت بعد از بررسی، نتایج اعتراض‌ها و اسامی معترضان به وزارت رفاه اعلام می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۹۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دو کد دستوری جدید برای استعلام بسته حمایتی

به گزارش مهر، رحیم اردلان درباره توزیع مرحله‌های بعد سبد حمایتی بیمه‌شدگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار کرد: توزیع مراحل بعد، منوط به تصمیم دولت است و چنانچه اعتبار این موضوع تأمین و به ما اعلام شود، مراحل بعد را نیز پرداخت خواهیم کرد.

وی درباره بیمه‌شدگانی که مشمول بسته حمایتی نبودند، افزود: این افراد می‌توانند به سامانه ۱۴۲۰ و همچنین کد دستوری #8*142* و کد دیگر #9*142* مشکلات خود را مطرح و اعلام کنند.

معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: اکنون آمار دقیقی از تعداد افرادی که با این سامانه و کد دستوری تماس گرفته‌اند و اعتراض خود را اعلام کرده‌اند، هنوز مشخص نشده و پس از جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق، آنها را به وزارت رفاه اعلام خواهیم کرد تا تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهند.

اردلان ادامه داد: چنانچه بیمه‌ شده‌ای که مشمول بوده اما سبد حمایتی نگرفته، بخواهد مجدداً این بسته را دریافت کند، باید اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه مجدداً اختصاص پیدا کند.

وی افزود: درباره توزیع سبد حمایتی، ما فقط مجری کار بودیم و اطلاعات و شماره‌های حساب مشمولان و سرپرستان خانواری که کمتر از سه میلیون تومان دریافت می‌کنند، از سوی وزارت رفاه و سازمان هدفمندی اعلام شده بود و اینکه برخی از افراد گله دارند که تأمین اجتماعی در حق آنها کوتاهی کرده، درست نیست چرا که ما به وظیفه خود ظرف چند روز عمل کرده‌ایم.

به گفته معاون اداری مالی سازمان تأمین اجتماعی، نحوه پاسخگویی بابت بسته حمایتی، با وارد کردن کد دستوری #9*142*، مربوط به استعلام امکان‌پذیر خواهد بود و پاسخ آن یکی از موارد زیر می‌باشد:

۱ـ مشمول سبد از بیمه‌ شده تأمین اجتماعی

۲ـ دریافت بسته از صندوق بازنشستگی کشوری

۳ـ عدم دریافت شماره حساب یارانه

۴ـ یارانه نمی‌گیرید

۵ـ در انتظار پرداخت بسته کارکنان دولت

۶ـ دریافت بسته از بازنشستگی فولاد

۷ـ دریافت بسته از بنیاد شهید

۸ـ دریافت بسته از بازنشستگی تأمین اجتماعی

۹ـ دریافت بسته از آموزش و پرورش

۱۰ـ دریافت بسته از بازنشستگی نیروهای مسلح

۱۱ـ دریافت بسته از کمیته امداد

۱۲ـ دریافت بسته از بهزیستی

۱۳ـ دریافت خانوار ماهیانه بیش از مصوبه

اردلان خاطرنشان کرد: همچنین کد دستوری ستاره ۱۴۲ ستاره ۸ مربع نیز مربوط به ثبت‌نام بیمه‌شدگان وزارت کار می‌باشد که افراد می‌توانند با این کد دستوری، استعلام خود را مشخص کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار