نگاهی به فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر/۴

فصل نوین انیمیشن در سینمای ایران با «آخرین داستان» اشکان رهگذر

تهران (پانا) –- فیلم سینمایی «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر و تهیه کنندگی احسان رسول‌اف از فیلم‌های بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است.

کد مطلب: ۸۸۹۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
فصل نوین انیمیشن در سینمای ایران با «آخرین داستان» اشکان رهگذر

فیلم انیمیشن «آخرین داستان» محصول استودیو هورخش از فعالان انیمیشن‌سازی در ایران است و داستان فیلم برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» و نبرد او با «کاوه آهنگر» و «فریدون» در شاهنامه حکیم فردوسی است.

در میان صداپیشگان فیلم نام بازیگرانی چون لیلا حاتمی، پرویز پرستویی، حامد بهداد، اشکان خطیبی، باران کوثری، اکبر زنجانپور، شقایق فراهانی، فرخ نعمتی و بیتا فرهی جلب توجه می‌کند. موسیقی فیلم را کریستف رضاعی ساخته و شهرام ناظری خواننده آهنگ تیتراژ فیلم است.

آخرین داستان برای نخستین‌بار بیست و دوم خردادماه۱۳۹۷(۱۲ ژوئن ۲۰۱۸)در بخش غیر رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی به نمایش درآمد. همچنین فیلم اولین‌بار در ایران با جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان اکران شده است که برنده چند جایزه از این جشنواره شد. اسپانیا با جشنواره بین‌المللی فیلم‌های فانتزی کاتالونیا سیتخس، (۰۵ اکتبر ۲۰۱۸) میزبان انیمیشن آخرین داستان بوده است.

آشنایی با اشکان رهگذر

اشکان رهگذرزاده متولد ۲۳ فروردین ۱۳۶۵ تهران، نویسنده، کارگردان و فیلم‌ساز انیمیشن است.

اشکان رهگذر فارغ‌التحصیل کارشناسی طراحی گرافیک و کارشناسی ارشد تصویرسازی است. او فعالیت تخصصی خود را از سال۱۳۷۹ با شرکت صبا آغاز کرده و پس از آن در سال۱۳۸۴ استودیو خصوصی خود را با نام استودیو هورخش تأسیس کرد.

این کارگردان درباره اهداء سیمرغ مستقل به آثار بلند انیمیشن در جشنواره فیلم فجر گفت: اهداء سیمرغ جداگانه به فیلم انیمیشن قدم مثبت و امیدوارکننده‌ای است که نشان از شناخت اهمیت سینمای انیمیشن دارد. البته این اتفاق می‌تواند امیدوارکننده‌تر هم باشد اگر این امکان فراهم می‌شد که آثار انیمیشن در کنار این جایزه، در بخش‌هایی مثل موسیقی، صدا، کارگردانی و فیلمنامه با آثار رئال رقابت کنند. این قدم بزرگ دیگری در گسترش صنعت انیمیش‌نسازی خواهد بود.

این کارگردان درباره حضور چهره‌های موفق عرصه بازیگری در مقام صداپیشگان فیلم خود گفت: به جرئت می‌توانم بگویم تجربه صداپیشگی در «آخرین داستان» موفق‌ترین تجربه صداپیشگی یک فیلم انیمیشن در استفاده از بازیگران است. البته معمولا در افکار مردم یا منتقدان گاردی علیه استفاده از بازیگران برای صداپیشگی در فیلم انیمیشن وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار