با ترفندهایی برای کم کردن هزینه‌های سفر آشنا شوید!

تهران (پانا) - اگر اهل سفر باشید برای رفتن نیاز به بهانه‌ای ندارید اما اگر سفر اولویت زندگی‌ شما نیست تعطیلات چند روزه می‌تواند زمان مناسبی برای تجربه زندگی چند روزه در جایی جدید و بیرون کردن خستگی از جسم و روح باشد. اگر در دسته دوم هستید پیشنهاد می‌شود از امروز برای سفر در نوروز ۹۸ برنامه‌ریزی کنید.

کد مطلب: ۸۸۹۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
با ترفندهایی برای کم کردن هزینه‌های سفر آشنا شوید!

نکته مهم برای رفتن به سفرهای نوروزی مدیریت هزینه‌ها است و تهیه برنامه سفر و یک لیست از تمام هزینه‌های آن مهم‌ترین چیز برای این کار است. فراموش نکنید در این لیست حتما هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک را هم ثبت کنید. پس از تکمیل این لیست نوبت به حذف موارد غیرضروری و جایگزینی بعضی موارد برای کم کردن هزینه‌ها است.

هزینه‌های اقامت

اولین قدم برای کاهش هزینه‌های سفر انتخاب اقامتگاه متناسب با جیب‌ است. فراموش نکنید که برای کاهش هزینه اقامت امنیت و رفاه اقامتگاه را نادیده نگیرید. به عنوان مثال افرادی که به شمال کشور سفر می‌کنند به جای رزرو هتل یا اجاره ویلا در شمال یک اقامتگاه بوم گردی را اجاره کنند تا بتوانند تا حد زیادی در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنند.

هزینه‌های خورد و خوراک

برای کاهش هزینه‌های سفر بهتر است به جای صرف غذا در رستوران‌ها، مسافران خودشان آشپزی کنند تا علاوه بر صرفه‌جویی، لذت سفر را برای خود بیشتر کنند؛ با انتخاب اقامتگاهی که به امکان آشپزی بدهد می‌توان این لذت را تجربه کرد.

به عنوان مثال افرادی با خانواده یا دوستان به شیراز سفر می‌کنند می‌توانند با سکونت در اقامتگاه بوم گردی در شیراز این شرایط را فراهم کنند.

هزینه‌های رفت‌وآمد

ممکن است با قطار یا اتوبوس سفر کنید و در این حالت مدیریت هزینه‌های رفت و آمد درون شهری مساله بسیار مهمی است.

در برنامه سفر مکان‌هایی را که قرار است در شهر مقصد ببینید یادداشت کنید، با مشخص کردن این مکان‌ها روی نقشه می‌توان محدوده‌ای که در آن رفت‌وآمد بیشتری دارید را شناسایی کرد و اقامتگاه‌ را هم در همان محدوده انتخاب کرد تا هزینه‌های رفت‌وآمد را به کمترین حد ممکن رسانید.

به عنوان مثال اگر مقصد چابهار است با سکونت در هتل آپارتمان در چابهار و در نزدیکی ساحل می‌توان هزینه‌های رفت‌وآمد به ساحل، بازارها و جاذبه‌های اطراف آن را به صفر رسانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار