مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان: 85 درصد مدارس آذربایجان شرقی سیستم گرمایشی استاندارد دارند

تبریز (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: 85 درصد مدارس استان سیستم گرمایشی استاندارد دارند.

کد مطلب: ۸۸۹۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان: 85 درصد مدارس آذربایجان شرقی سیستم گرمایشی استاندارد دارند

پیام صدقی در گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل با مدیران و روسای آموزش وپرورش نواحی و مناطق استان در محل باشگاه فرهنگیان تبریز با بیان این که حوزه نوسازی مدارس در بخش مالی با کمبود مواجه است، گفت:" مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت های خیرین بسیار مهم است و استان آذربایجان شرقی یکی از استان های پیشرو در این زمینه است".

وی ادامه داد: " در سال تحصیلی جاری در مجموع از 17 جشنواره خیرین در استان 6 جشنواره برگزار شده است و مابقی نیز برگزار خواهد شد و جشنواره بیست و یکم نیز اواخر خردادماه 98 برگزار خواهد شد".

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان این که در سال 97 اعتبارات استالنی 10 درصد کاهش داشت ولی در حوزه عمرانی 25 درصد رشد را شاهد بودیم، گفت:" امسال اعتبار ملی و استانی 130 میلیارد تومان بود که 90 درصد آن به صورت اوراق خزانه اسلامی است".

صدقی ادامه داد: " خرید تجهیزات با اوراق مشکل ساز شده است و تنها کاری که می توانیم در سال 98 برای ساخت و ساز انجام دهیم استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی است".

وی بیان کرد: " در حال حاضر، 30 درصد مدارس استان مستحکم و 30 درصد مدارس تخربیی هستند و 40 درصد مدارس نیز نیاز به بازسازی دارند که با توجه به کمبود اعتبارات دولتی در سال 98 هیچ پروژه ای برای تخریب نداریم ".

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اضافه کرد: " کل بودجه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس 1000 میلیارد تومان است که از این میزان، 60 میلیارد تومان سهم استان آذربایجان شرقی است که این مبلغ برای تخریب و نوسازی اختصاص داده نمی شود و در این زمینه نیازمند خیرین هستیم".

صدقی گفت: " امسال اولویت اداره کل نوسازی مدارس برای برچیدن مدارس خشتی و گلی است که در استان آذربایجان شرقی فقط یک مدرسه خشتی در بنیس شبستر مورد استفاده بود که در حال تخریب و بازسازی است".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار