مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: جذب بازماندگان از تحصیل شعار نیست

زاهدان( پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه جذب بازماندگان از تحصیل شعار نیست، گفت: به عقیده ما هر کودکی که از تحصیل باز بماند یک استعداد از بین رفته محسوب و یک آسیب اجتماعی ایجاد شده است.

کد مطلب: ۸۸۹۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: جذب بازماندگان از تحصیل شعار نیست

علیرضا نخعی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بمپور اظهار کرد: امروز ما در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم و ادعای رسیدن به قله‌های موفقیت را نداریم اما اگر بخواهیم خودمان را با دیگر مناطق و کشورها مقایسه کنیم، با همه موانعی که سر راه این نظام است، توفیقات ارزشمندی خصوصا در حوزه آموزش و پرورش به وجود آمده است.

او ادامه داد: نرخ سواد و تحصیل در قبل از انقلاب و اوایل آن حدود ۳۰ درصد بوده است اما امروز شاهد آن هستیم که روستاها هم مدرسه دارند و اگر در آن مدرسه وجود ندارد آمار آن اقتضای مدرسه نمی‌کند چرا که در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶ هزار روستا با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار وجود دارد.

نخعی بیان داشت: ما در حوزه‌های تعلیم و تربیت و همچنین تحصیلات پیشرفت‌های شگرفی رسیده‌ایم همانگونه که تقریبا بیش از ۹۰ درصد معلمان مدارس در استان سیستان و بلوچستان بومی منطقه خود هستند.

او تاکید کرد: در اکثر روستاهای کشور تحصیلات شماری از روستاییان فوق لیسانس و دکتری است و دلیل این امر وجود انقلابی است که درون‌مایه آن اسلامی است و تحصیل در آموزه های دین اسلام در آن جایگاه ویژه ای دارد لذا امر تعلیم و تربیت در کشور ما حرف اول را می‌زند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: نیاز های آموزش و پرورش بسیار زیاد است لذا این نهاد نیاز به توجه بیشتری دارد اما نباید فراموش کرد که دولت و نظام با همه مشکلات موجود به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارد و این امر در سهم بودجه آموزش و پرورش از کل لایحه بودجه کل کشور قابل فهم است.

او بیان داشت: آمار خیرین در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سال‌های گذشته شش برابر شده است و از لحاظ جذب خیرین اولین استان در کشور هستیم.

نخعی در پایان ابراز کرد: باید هنرستان‌هایی را که به ایجاد شغل منتهی می شوند را توسعه دهیم و مدارس‌مان را به سمت کارآفرینی سوق دهیم.

به گزارش پانا در حاشیه این مراسم از فداکاری معلمی که جان خود را برای نجات دانش آموزانش به خطر انداخته بود، قدردانی و تشکر صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار