مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی:

گردهمایی رویش، ایجادکننده موقعیت های ارزشمند تربیتی و رشد آفرین است

مشهد (پانا) - مدیر امور پردیس های خراسان رضوی در آیین آغاز چهارمین گردهمایی دانشجومعلمان فعال فرهنگی و اجتماعی رویش گفت: برنامه هایی مانند رویش ایجادکننده موقعیت های ارزشمند تربیتی و رشدآفرین است.

کد مطلب: ۸۸۹۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی رویش،  ایجادکننده موقعیت های ارزشمند تربیتی و رشد آفرین است

در این مراسم مدیر امور پردیس های خراسان رضوی ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در گردهمایی رویش، به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: بحث تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور سال ها است که یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است و اگرچه اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده، اما هنوز کارهای زیادی در این زمینه باقی مانده است.

رمضان نیری، با بیان این که تحول در اداره و ساختار اتفاق نمی افتد، گفت: تحول در مدرسه روی می دهد و کلیددار آن معلم است. وی تصریح کرد: معلمی می تواند در ایجاد تحول مؤثر باشد که خود تحول یافته، تحول خواه، رشد یافته و تمام ساحتی باشد.

نیری با اشاره به اینکه معلمی با گذراندن چند واحد درسی حاصل نمی شود، گفت: معلم شدن یک فرایند تکاملی است و تا پایان خدمت حدیقف ندارد.

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با تأکید بر این که در فرایند معلم شدن خودآموزی یک رکن بسیار مهم است، اظهار داشت: معلمی که می خواهد مؤثر باشد باید یک پروژه خودسازی و رشد شخصی برای خویش تعریف کند.

وی با اشاره به شبانه روزی و خوابگاهی بودن دانشگاه فرهنگیان گفت: در چنین فضاهایی هم آموزی نیز امر بسیار مهمی است .

نیری ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان استفاده از ظرفیت ها و موقعیت های رشدآفرین اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: یکی از این موقعیت ها گردهمایی رویش است که می تواند ایجادکننده موقعیت های ارزشمند تربیتی و رشدآفرین باشد.

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی تأکید کرد: حرکت ها، جوشش ها، خلاقیت ها، گفتگوها و تبادلات همه رشدآفرین هستند.

وی از دانشجومعلمان حاضر در این دوره خواست این دوره را صرفاً یک تجربه شخصی تلقی نکنند، بلکه آن را یک رسالت و مأموریت بزرگ برای خود تعریف نمایند که بتوانند در بازگشت از آن آموخته های خود را به سایر دانشجویان تسری دهند.

نیری با بیان این که نگاه تفکیکی به معلم برای سال ها نظام تعلیم و تربیت را با مشکل روبرو ساخته بود گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از معلم به عنوان مربی یاد شده است، زیرا معلم مسئول تربیت دانشجویان است. وی تأکید کرد: شأن اصلی معلم مربیگری است نه تدریس زیرا تدریس محتوای آموزشی نازل ترین شأن یک معلم است.

این استاد و مدیر دانشگاه فرهنگیان با ذکر این که نظام تعلیم و تربیت به شدت منتظر حضور دانشجومعلمان است گفت: آینده آموزش و پرورش با حضور شما دانشجومعلمان، آینده ای خوشبخت تر و پویاتر خواهد بود.

وی با عذرخواهی از کمبودهای و کاستی های احتمالی در پذیرایی از شرکت کنندگان در جشنواره رویش اظهار داشت: اگرچه به علت وجود محدودیت ها و کمبود امکانات قطعاً نقائصی در کار میزبانی ما خواهد بود اما ما این اطمینان خاطر را داریم که حلاوت زیارت امام رضا تمام کاستی ها را جبران خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار