با حضور وزیر آموزش‌وپرورش؛

آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد

تهران (پانا) - مراسم تکریم علی باقرزاده، رئیس سابق نهضت سوادآموزی و معارفه شاپور محمد زاده، سرپرست جدید این سازمان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۹۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محسن قرائتی نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سوادآموزی گفت: «نهضت سوادآموزی با فرمان امام (ره) و پرچم‌داری شهید باهنر تأسیس شد و بهترین خدمت را با کمترین امکانات به مستضعفان در دورترین نقاط کشور ارائه دهند. کسانی که در نهضت سوادآموزی کار کرده‌اند امین جامعه هستند به لطف خدا همکاران ما در هیچ اختلاس، سیاست‌زدگی و فتنه‌ای حضور نداشتند.»

او ادامه داد: «در سال‌های اخیر با یک محاسبه خیالی این سازمان با وزارت آموزش و پرورش تجمیع و ادغام شد و وزیر وقت در توجیه این محاسبه غلط گفت که ما 100 هزار مدرسه داریم و دستور می‌دهیم که در هر مدرسه یک کلاس را به نهضت سوادآموزی اختصاص دهند و با این کار بی‌سوادی ریشه‌کن شود. بعد از آن مدیران، هیچ کلاسی در مدرسه به ما اختصاص ندادند و مدیران آموزش و پرورش نیز اقدامی در این‌ خصوص نکردند.»

قرائتی گفت: «همه می‌دانیم که امروز هیچ اهرمی برای جذب افراد بی‌سواد وجود ندارد، تشویق‌هایی مانند استخدام رسمی و پذیرفته شدن سنوات و . . . برای آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی وجود ندارد. هر چه پیش می‌رویم کار سخت‌تر و انگیزه و بودجه کمتر می‌شود.»

نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سوادآموزی گفت: «آقای باقرزاده و همکارانش زحمات بسیار زیادی در این سال‌ها کشیده‌اند ولی چون کار سخت است رسیدن به همه آرزوها مشکل است، امروز اگر آموزش و پرورش نهضت سوادآموزی را فرزند خود بداند و برای حل مشکلات تصمیم جدی بگیرد این مشکلات حل خواهد شد.»

او ادامه داد: «جابجایی یک نفر و یا چند نفر بدون عزم جدی و حمایت کامل مشکلی را حل نمی‌کند، ما نباید به تغییر دفتر و ماشین و بعضی از بخشنامه‌ها دلخوش باشیم. آنچه سبب موفقیت می‌شود حمایت آموزش و پرورش و تلاش و پشتکار همکاران ما در این سازمان است.»

قرائتی گفت: «آن‌چه را که نباید فراموش کنیم این است که در کنار مأموریت رسمی نهضت سوادآموزی به قرآن، نماز، اهل بیت و ازدواج جوانان در فضای حقیقی و مجازی توجه شود و از هر هزینه غیرضروری در این سازمان بپرهیزیم و همچون دوران اول انقلاب بدون اسراف و تجملات به کار خود ادامه دهیم.»

7 هزار جلسه با دستگاه‌های مختلف برگزار کرده‌ایم

رئیس سابق نهضت سوادآموزی نیز در این مراسم با تشریح عملکرد این سازمان در سال‌های اخیر گفت: «در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ریشه‌کنی بی‌سوادی، تغییر رویکردها و سیاست‌ها را در ابتدای دهه نود در دستور کار قراردادیم.»

علی باقرزاده از برگزاری هفت هزار جلسه در سال‌های اخیر با حضور دستگاه‌های مختلف برای ریشه‌کن کرد بی سوادی سوادآموزی خبر داد و گفت: «استفاده از فناوری‌های جدید، تلفیق سوادآموزی با icdl، استفاده از ایده‌های مختلف، پژوهش محوری و... ازجمله رویکردهای جدیدی بود که منجر به افزایش سه برابری سوادآموزی نسبت به میانگین جهانی در ایران شد.»

به تلاش بیشتری نیازمندیم

شاپور محمدزاده، سرپرست جدید سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه این مراسم با اشاره به دستاوردها در حوزه سوادآموزی پس از انقلاب گفت: «هرچند کارهای بسیاری انجام‌شده اما همچنان نیاز به تلاش بیشتری در این زمینه‌داریم.»

او ادامه داد: «ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف آموزش‌وپرورش وجود دارد که می‌توان برای ریشه‌کنی بی‌سوادی از آن بهره‌مند شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار