مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

نگاه به آموزش و پرورش امیدوار کننده است، سهم آموزش و پرورش از بودجه سال 98 حدود 13 درصد بودجه کل کشور

زاهدان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه نگاه دولت به آموزش و پرورش خوب بوده است گفت: از کل بودجه سال 98 که حدود 460 هزار میلیارد تومان است، سهم آموزش و پرورش حدود 55 هزار میلیارد تومان و تقریبا 13 درصد از کل بودجه است.

کد مطلب: ۸۸۹۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نگاه به آموزش و پرورش امیدوار کننده است، سهم آموزش و پرورش از بودجه سال 98 حدود 13 درصد بودجه کل کشور

علیرضا نخعی صبح امروز در جشنواره خیرین بومی مدرسه ساز شهرستان خاش اظهار داشت: در کل دنیا آموزش و پرورش یک دستگاه پر هزینه است و اینکه بگوییم دولت توجهی به آموزش و پرورش ندارد به دور از واقعیت است.

وی ادامه داد:در پیشرفته ترین کشور های دنیا نیز دولت ها بیشتر هزینه های آموزش و پرورش را از طریق کمک های مردمی و مشارکت ارگانها و نهادهای مختلف تامین می کنند.

نخعی ابراز کرد: در کشور ما فقط شهرداری ها 5 درصد از عوارض ساخت و ساز های ساختمانی را به آموزش و پرورش می دهند که در استان سیستان و بلوچستان با وجود ساخت و ساز کم این مبلغ بسیار ناچیز است.

او افزود: در ایران، علی رغم همت خیرین و مردم، متاسفانه مشارکت های عمومی در حد انتظار نیست و به مراتب کمتر از کشور های دیگر می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: آموزش و پرورش باید علاوه بر خدمت و تلاش برای جامعه، فرصت تحصیل برای همه ی دانش آموزان را فراهم کند لذا بار آموزش و پرورش در حوزه های مختلف بسیار سنگین بوده و نیاز به کمک همه ی نهادها می باشد.

وی با بیان اینکه توسعه، هزینه های زیادی را در بر دارد، بیان داشت: ما باید در اوج سختی ها تلاش و کوشش خود را حفظ کنیم و درست ترین افدامات را انجام دهیم و یکی از بهترین مهم ترین کارها برای توسعه کشور استفاده از فرصت هایی است که در مدارس وجود دارد.

نخعی ادامه داد: باید به سوی تولید محصول و کار آفرینی در مدارس پیش برویم و فرهنگ کسب و کار حلال را به دانش آموزان بیاموزیم و سعی کنیم تا هر مدرسه را به یک فرصت برای تولید، تبدیل کنیم.

وی در پایان عنوان داشت: تعداد خیرین در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از مناطق دیگر کشور است و با قاطعیت می توان گفت که رتبه این استان در مشارکت خیرین در پروژه های مدرسه سازی برتر است و خیران زیادی برای مدرسه سازی به استان سیستان و بلوچستان ورود پیدا کرده اند.

خبرنگار/ مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار