آموزش و پرورش مهمترین پایگاه بهبود آسیب‌های اجتماعی

اردبیل (پانا) - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل: آموزش و پرورش در بهبود آسیب‌های اجتماعی از مهمترین پایگاه‌ها محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۹۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش مهمترین پایگاه بهبود آسیب‌های اجتماعی

یوسف خدادادی در آیین تجلیل از سفیران و همیاران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، وقوع جرم و مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بر لزوم توجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و اظهار کرد: هیچ جامعه‌ای موفق و بانشاط نخواهد شد مگر اینکه در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه مدون داشته باشد .

او افزود: آسیب‌های اجتماعی هویت یک جامعه را مورد هدف قرار داده و مخدوش می‌سازد که اگر درمان نشود هسته جامعه از بین رفته و از آن پوسته ظاهری باقی خواهد ماند .

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد: متاسفانه باید بگوییم که وضعیت آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز ما مطلوب نیست چرا که بیکاری، فقر، کمبود درآمد، اعتیاد، طلاق و تعرض به حقوق دیگران بیانگر این موضوع است .

خدادادی تصریح کرد: مسئولان اخیرا متوجه اهمیت موضوع پرداخت به بحث آسیب‌های اجتماعی شده اند که در این موضوع مهمترین پایگاه و هدفی که می‌تواند به صورت واقعی موثر باشد نهاد آموزش و پرورش است .

اوگفت: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موفق نخواهیم شد، مگر اینکه اولویت نیرو و امکانات با آموزش و پرورش باشد که خوشبختانه قوه قضائیه به صورت علمی به این موضوع ورود کرده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیزبا بیان اینکه در سطح کلان کشور ، آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: آموزش و پرورش استان با اجرای برنامه هایی همچون همکاری های خانه و مدرسه، نماد، آموزش خانواده و .... سعی در کاهش این آسیب ها را دارد.

احمد ناصری با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات حاصله، آسیب های اجتماعی در سال تحصیلی جدید کاهش چشمگیری داشته است، افزود: برگزاری دوره های آموزشی و همایش های تخصصی با حضور افراد صاحب نظر می تواند علاوه بر تبیین اهمیت موضوع، کاهش آسیب های اجتماعی را بدنبال داشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان نیز گفت: در سال تحصیلی 97-96، 45 درصد از دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار گرفته بودند که در سال تحصیلی جدید این مقدار به 50 درصد افزایش یافت.

منصور صاحب در ادامه با اشاره به مشارکت ستاد مواد مخدر و دادگستری استان در این طرح خاطر نشان ساخت: در این راستا 25 کارگاه آموزشی برگزار شده است و اعتبارات لازم در این خصوص از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین شده است.

او بیان کرد: هدف اصلی از اجرای طرح سفیران و همیاران پیشگیری از آسیب های اجتماعی شناسایی عوامل مخاطره آمیز و کاهش آن و نیز تقویت عوامل محافظ در مقابل این آسیب ها می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار