با حضور فرماندار شهرستان دشتستان:

دویست و دهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برگزار شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_ فرماندار شهرستان دشتستان گفت: شورای آموزش و پرورش دشتستان به سبب تلاش و پیگیری همه اعضا در اجرای مصوبات برترین شورای آموزش و پرورش استان است.

کد مطلب: ۸۸۹۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دویست و دهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش دشتستان، ارسلان زارع فرماندار دشتستان در دویست و دهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در بخش ارم اظهار داشت: در شورای آموزش و پرورش تلاش و مساعدت اعضا برای تحقق و اجرای مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده مهم و ارزشمند است.

وی ضمن تشکر از حضور به موقع همه اعضای شورا و میزبانی بخش ارم گفت: همکاری و اتفاق نظر اعضا و پیگیری اجرای مصوبات سبب شده است شورای آموزش و پرورش دشتستان برای چهارمین سال طی پنج سال اخیر، پس از انجام ارزیابی های کشوری رتبه نخست استان را کسب کند.

دکتر زارع با تبریک فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: از دستاوردهای انقلاب اسلامی رشد و شکوفایی مناطق روستایی به ویژه از نظر مسائل آموزشی و بهداشتی است.

رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان افزود: قبل از انقلاب اسلامی کمتر از 40 درصد مردم از آموزش های عمومی بهرمند بودند ولی امروزه صد در صد مردم از آموزش های عمومی و اولیه برخوردار هستند.

زارع با بیان اینکه 9 واحد اموزش عالی در سطح شهرستان داریم ادامه داد: در حال حاضر با توسعه آموزش در همه مناطق شهری و روستایی مردم به راحتی از آموزش های عمومی و عالی استفاده می کنند.

وی گفت: آموزش و پرورش دشتستان در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و دلیل این ادعا حضور موفق دانش آموزان و فرهنگیان در عرصه های مختلف رقابتی و کسب عناوین برتر استانی، کشوری و بین المللی است.

این مقام مسئول اظهار داشت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای و موفقیت های نظام و کشور باید در همه عرصه ها به صورت بهتر و گسترده تر اطلاع رسانی شود.

زارع با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی تصریح کرد: از ظرفیت های فضای مجازی باید استفاده بهینه شود و مردم و به خصوص جوانان را بوسیله آن از موفقیت ها و اثرات ارزشمند انقلاب اسلامی آشنا ساخت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دشتستان با استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های فضای مجازی موفقیت های علمی، پرورشی، ورزشی و .... را به اطلاع عموم مردم و جامعه برساند.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان با اشاره به مشکلات مدارس اظهار داشت: بودجه ها و منابع دولتی پاسخ گوی نیازها و کمبودهای مدارس نیست، از این رو مردم و خانواده دانش آموزان باید مشارکت بیشتر و حضوری فعال تر برای کمک به مدرسه داشته باشند.

زارع با اشاره به تخصیص 3 درصد از محل اعتبارات عمرانی به دشتستان در راستای احداث و نوسازی مدارس تاکید داشت: در سال جاری در پروژه های دولتی سعی برآن شده است تکمیل پروژه های عمرانی دستور کار واقع شود و از تعریف احداث پروژه جدید جلوگیری شده است.

وی گفت: در تقسیم تجهیزات و امکانات سعی می کنیم با رعایت عدالت و با توجه به شرایط منطقه ارم بودجه ای قابل ملاحظه برای تامین تجهیزات آموزشی به خصوص خرید رایانه های مدارس تخصیص دهیم.

زارع تاکید داشت: در کنار پیشرفت های آموزشی سلامت دانش آموزان نیز مهم است و مدیران در تعامل با شبکه بهداشت و درمان شهرستان در تحقق این امر کوشا باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش دشتستان ضمن قدر دانی از حضور همه اعضا، و تبریک فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش دشتستان برای چهارمین بار طی پنج سال اخیر به عنوان شورای برتر استان بوشهر انتخاب شده است.

سید حسن لواسانی فرد گفت: در منطقه های کم برخوردار و حاشیه شهری و همچنین مناطق ارم و بوشکان کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی مدارس فراوان است.

وی با بیان این مطلب که دهیاران، شهرداری و شوراهای بخش ارم همیشه همکاری مطلوبی با آموزش و پرورش داشته و در کنار آن بوده اند ادامه داد: هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش در منطقه ارم به سبب آشنایی بیشتر رئیس محترم شورا و سایر اعضا با کمبودهای امکاناتی و فضاهای آموزشی است.

لواسانی فرد افزود: با توجه به استقرار پایه دوازدهم و تشکیل کلاس های فنی و کار و دانش در منطقه ارم کمبود تجهیزاتی همچون سیستم های به روز رایانه ای در مدارس سبب اختلال در روند آموزش می شود.

وی گفت: تعداد 19 مدرسه فرسوده و تخریبی در سطح شهرستان داریم که برخی از این مدارس در منطقه ارم واقع شده است و نیاز به نوسازی فوری دارند.

لواسانی فرد با بیان اینکه خیرین همیشه یاور آموزش و پرورش در امر مدرسه سازی بوده اند گفت: با رایزنی های انجام شده به زودی مدرسه 2 کلاسه توسط بانک آینده در روستای بنار آبشرین کلنگ زنی و احداث می شود. و امیدواریم شاهد این حمایت های خیرین در سایر مناطق نیز باشیم.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان با توجه به کمبود های نیروی انسانی مدارس در بخش ارم اظهار کرد: جوانان بخش باید مهارت های لازم برای تصدی پست های معلمی را کسب کنند.

سید حسن لواسانی فرد افزود: هر زمان مجوزی برای جذب نیرو طی دو سه سال اخیر داشته ایم از خود نیروهای بومی منطقه برای استخدام استفاده نموده ایم.

این مقام مسئول بیان داشت: رشد 75 صدمی نمرات امتحان نهایی دانش آموزان بخش و درصد قبولی آنها در دانشگاه نشان از رشد چشمگیر و شکوفایی آموزش و پرورش در منطقه ارم می باشد.

گفتنی است در این نشست حجت الاسلام مصلح امام جمعه شهر برازجان به بیان ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا (س) پرداخت و آن حضرت را الگوی تمام عیار برای جوانان دانست و از زحمات آموزش و پرورش در ارتقا و رشد کمی و کیفی آموزش در روستاها و منطقه ارم قدردانی نمود.

همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خانم دکتر ماریا خویش دوست نکاتی در مورد رعایت مسائل بهداشتی در مدارس بخش ارم ارائه و وضعیت بهداشتی مدارس را مطلوب ارزیابی نمود.

مهندس محمد مهدی مشایخ بخشدار بخش ارم در این جلسه به مشکلات مدارس بخش اشاره نمود و به تلاش های بخشداری، شهرداری، دهیاران و شوراهای شهر و روستا برای آغاز سال تحصیلی جاری اشاره نمود.

شایان ذکر است در این جلسه نمایندگان مدیران مقاطع مختلف تحصیلی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای اعتلای آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار