تلویزیون روی دور تند ساخت سریال‌های طنز

تهران (پانا) - تلویزیون این روزها بیش از هر زمانی دیگری به ساخت سریال‌های طنز رو آورده است.

کد مطلب: ۸۸۸۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تلویزیون روی دور تند ساخت سریال‌های طنز

به گزارش سیما فیلم، بررسی ها نشان می دهد مخاطبان آثار نمایشی در یکی، دو سال گذشته اقبال قابل توجهی به آثار طنز داشته اند. از سوی دیگر اقبال به فیلم‌های سینمایی ژانر کمدی در گیشه نیز اشتیاق مخاطب به ساخت آثار با دستمایه طنز و فضاهای مفرح و شادی بخش را تایید می کند. نظر به اهمیت نیاز مخاطب و نیز طرح مباحث روزآمد و مقتضی شرایط اجتماعی و اقتصادی کنونی ، مسئولان سازمان صدا و سیما و مدیران مرکز سیما فیلم در یکی دو سال گذشته تلاش خود را برای ایجاد فضای شاد و پرنشاط و اندوه زدایی از فضای نمایشی به کار بستند .

در ادامه به معرفی 18 اثر طنز می پردازیم که در مراحل مختلف نگارش و تولید قرار دارند و طی ماه های آتی در کنداکتور پخش شبکه های سیما قرار خواهند گرفت.

ن. خ

این مجموعه به کارگردانی سعید آقاخانی و با بازی حمید رضا آذرنگ ، فریده سپاه منصور ، علی صادقی و...به تهیه کنندگی مهدی فرجی مراحل تصویربرداری را برای پخش در نوروز 98 سپری می کند.

مر قانون

مجموعه ای به کارگردانی مشترک محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف زاده و تهیه کنندگی مهران مهام که به تازگی وارد مرحله تصویربرداری شده و از گزینه های نوروزی سیما است . هدایت هاشمی ، مرجانه گلچین و مهران غفوریان بازیگران اصلی این اثر هستند.

ساده دلان

حامد عنقا که سال گذشته سریال پربیننده پدر را بر روی آنتن داشت تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد . سرپرست نویسندگان ساده دلان محمدحسین لطیفی است و از بهرنگ توفیقی به عنوان کارگردان آن یاد شده.

پرچین

مجموعه ای به قلم مشترک پدرام کریمی و مهدی محمد نژادیان و تهیه کنندگی سعید سعدی که درمرحله پیش تولید قرار دارد.

م. ک

این سریال که مرحله نگارش را سپری می کند قرار است توسط امیر پوروزیری سازنده مجموعه مینو کارگردانی شود.

شرایط خاص

این سریال به کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه کنندگی سید مرتضی فاطمی با بازی کامبیز دیرباز ، پروانه معصومی ، بهرام افشاری و..... مراحل ساخت را پشت سر گذاشته و آماده نمایش است.

پیچ تند

قاسم جعفری که از کارگردان های موفق سال های ابتدایی دهه 80 بوده بعد از مدت ها دوری از مدیوم تلویزیون با ساخت این سریال به رسانه ملی بازگشته است. در این مجموعه که به تهیه کنندگی علی حجازی مهر مراحل تصویربرداری را سپری می کند از بازیگران تئاتری استفاده شده است.

گسل

این سریال که فصل اول آن با استقبال مخاطبان مواجه شد به تهیه کنندگی محسن چگینی و کارگردانی علیرضا بذرافشان مراحل نگارش سناریو را سپری می کند تا بزودی وارد پیش تولید شود.

زندگی شگفت انگیز

در این مجموعه طنز که هم اکنون آماده پخش است حمید لولایی ، رضا داودنژاد و سحر ولدبیگی ایفای نقش کرده اند . عبدالرضا فیرزوان آن را تهیه کرده و مجتبی چراغعلی کارگردانی این سریال را بر عهده داشته .

فوق لیسانسه ها

بعد از موفقیت مجموعه لیسانسه ها سروش صحت و رضا جودی قصد دارند ساخت سریال فوق لیسانسه ها را آغاز نمایند این سریال تا پایان سال پیش تولید خود را آغاز می کند.

الف ویژه

این سریال با سوژه ای متفاوت توسط حامد افضلی در حال نگارش است و با قطعی شدن تیم تولید بزودی وارد پیش تولید می شود.

افسانه هزارپایان 2

به دنبال پخش فصل اول این سریال شهاب عباسی سری دوم آن را نیز مقابل دوربین برد و هم اکنون آماده پخش از تلویزیون است.

پیوند قلب ها

این سریال که بن مایه آن همانند گسل طنز سیاسی است توسط فردین فرزین فرد و فرزاد امیر حمزه در حال نگارش سناریو است.

دنگ و فنگ روزگار

متن این سریال که در حال تصویربرداری است توسط حسن وارسته به رشته تحریر درآمده ،جواد مزدآبادی آن را کارگردانی می کند و امیرحسین طالبی نیز تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد سیروس گرجستانی ، محمد نادری و نیما شاهرخ شاهی از بازیگران اصلی این اثر طنز هستند که برای پخش از شبکه یک آماده می شود.

آچمز

هومن برق نورد ، سیدمهرداد ضیایی و امیرحسین رستمی در این مجموعه به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه کنندگی حسین آقا هرندی ایفای نقش می کنند. این سریال در مرحله تصویربرداری قرار دارد.

خوشنام

این سریال کمدی را محسن کیایی می نویسد و احمد زالی نیز تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

زیرهمکف

زیرهمکف مجموعه ای است به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی رضا جودی با بازی خاطره حاتمی ، هومن شاهی و نگین معتضدی . این مجموعه به نویسندگی مهدی حمزه و احسان لطفیان در مرحله تصویربرداری قرار دارد تا برای پخش از شبکه یک سیما آماده شود.

آدم های معمولی

مجموعه ای که حمیدرضا لبافی فیلمنامه آن را برای گروه فیلم وسریال شبکه یک سیما می نویسد و به محض قطعی شدن گروه تولید وارد مرحله تصویربرداری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار