عضو کمیسیون شوراهای مجلس: آموزش‌وپرورش اشکالات و موانع قانون شوراها را به مجلس بدهد

تهران (پانا) - نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی بر اجرای کامل قانون شوراهای آموزش و پرورش تاکید کرد و از این وزارت‌خانه خواست تا اشکالات و موانع اجرای این قانون را به مجلس بدهد.

کد مطلب: ۸۸۸۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون شوراهای مجلس: آموزش‌وپرورش اشکالات و موانع قانون شوراها را به مجلس بدهد

محمدرضا صباغیان بافقی در برنامه تلویزیونی پرسشگر در پاسخ به این سوال که چرا قانون شوراهای آموزش و پرورش به طور کامل عملیاتی نمی‌شود؟ گفت: «فلسفه تشکیل شوراها استفاده از منابع همه دستگاه‌ها برای نظام تعلیم و تربیت بوده است. همه افراد تاثیر‌گذار از استاندار، امام جمعه، مدیرکل آموزش و پرورش، معاون پرورشی آموزش و پرورش، شهردار و سه نفر از روسای دانشگاه که شمار آنها به 13 تا 15 نفر می‌رسد در شورای آموزش و پرورش حضور دارند.»

22 ماده این قانون چه اشکالاتی دارد؟ آیا قوانین اجرا می‌شود یا خیر؟ آیا قانون شوراها کمک‌کننده به آموزش و پرورش هست یا خیر؟ کدام مواد این قانون قابل اجراست و کدام‌ها اشکال داشته‌اند؟ چند درصد از قانون اجرا شده و چند درصد کوتاهی در آن به دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد؟ آیا مسئولان آموزش و پرورش مقصرند؟ آیا ابزارهای قانونی ندارند؟ چند درصد مصوبات شورا غیرقانونی بوده است؟ چه مقدار از منابع حاصله از عوارض طبق قانون از سوی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش داده شده است؟ از جمله سوالاتی بود که عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر قانون مطرح کرد و افزود: «شوراهای آموزش و پرورش شوراهای قدرت‌مندی بوده و قانون شوراها قانون خوبی است. علت عدم اجرای قانون چیست؟.»

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «باید به طور اساسی به موضوع نگریسته و توجه داشته باشیم که نگاه جزیره‌ای مشکل را حل نمی‌کند. این قانون شفاف است و منافع زیادی برای آموزش و پرورش دارد. حالا اگر یک بند از قانون هم آیین‌نامه ندارد، آن را دولت باید بنویسد. متأسفانه این ضعف وجود دارد، آموزش و پرورش هم باید این قوانین را اگر مشکل دارند به مجلس برگرداند و بگوید این بندها اجرا نمی‌شوند. آموزش و پرورش باید گزارش دهد که منابع حاصله از محل قوانین تامین شده یا نشده است؟.»

او گفت: «قانون شفاف نوشته شده و ابزار قدرتمندی یعنی سوال و تحقیق و تفحص در اختیار مجلس قرار داده شده است و ما می‌توانیم از مسئولان مربوط سوال کنیم که چرا قانون اجرا نشده است. اگر گزارش‌های مربوط به اجرای قانون شوراها ارسال شود درباره کوتاهی شهرداری‌ها سوال خواهیم کرد.»

صباغیان در پایان گفت: «اگر قانون شوراها اشکالات و موانعی دارد آموزش و پرورش آن را بنویسید و در اختیار ما قرار دهد تا ما بررسی کنیم. ما آمادگی داریم این اشکالات را در قالب سوال از وزیر مربوطه پیگیری کنیم. متاسفانه آموزش و پرورش سرگرم مسائل خودش است و مجلس هم همینطور و این موارد پیگیر نمی‌شود وگرنه سوال کردن از مسئول سخت نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار