نماینده زابل در مجلس: استانداران به اجرای قانون شوراهای آموزش‌وپرورش کمک کنند

تهران (پانا) - نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی از استانداران به عنوان مسئول استان، رئیس شورای آموزش و پرورش و نماینده رئیس‌جمهور خواست به اجرای قانون شوراهای آموزش و پرورش کمک کنند.

کد مطلب: ۸۸۸۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نماینده زابل در مجلس: استانداران به اجرای قانون شوراهای آموزش‌وپرورش کمک کنند

حبیب‌الله دهمرده در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع قانون شوراهای آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره چرایی اجرانشدن کامل این قانون گفت: «هر مطلبی را که ارزیابی می‌کنیم باید توجه کنیم که هم فرصت دارد و هم تهدید. بنده استاندار سه استان بودم و از این ظرفیت بسیار بهره گرفتم. میزان موفقیت یک قانون بستگی دارد که چگونه آن را ارزیابی کنیم. نمی‌توان مطلق گفت که عملکرد چگونه بوده است و در همه کشور یکنواخت و یکسان نیست.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «من تا‌کنون 53 پیشنهاد در ارتباط با قانون بودجه برای آموزش و پرورش ارائه کرده‌ام، تبصره 9 بند دال قانون شوراها به وزارت آموزش و پرورش اختیار می‌دهد که همه ساختمان‌هایی که در اختیارش قرار می‌گیرد بدون پرداخت کوچک‌ترین عوارض باشد. حاصل این کار این است که استاندار که رئیس شورای آموزش و پرورش است می‌تواند از این امکان حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد.»

نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی از عملکرد استاندار گلستان به عنوان الگویی در این زمینه‌ تقدیر کرد و گفت: «با سازمان برنامه و بودجه همیشه جدل داریم که تا می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند. اینکه منابع آزاد شوند و به مناطق مشکل‌دار بروند بسیار مهم است.»

دهمرده گفت: «استانداران مسئول استان، رئیس شورای آموزش و پرورش و نماینده رئیس‌جمهور هستند و می‌توانند شهرداری‌ها را مکلف ‌کنند که به اجرای قانون شوراهای آموزش و پرورش کمک کنند. البته برخی شهرداری‌ها بسیار ضعیف‌اند و در اداره امور خود مانده‌اند. ما همه را در یک نسخه نمی‌پیچیم. شهرداری‌های تهران و کلانشهرها باید کمک کنند. مسئول استان می‌تواند دخالت کند و باید ارتباطی قوی برقرار کند. یک گلایه هم از آموزش و پرورش دارم اینکه باید جدی کار را دنبال کند و پیگیر شود.»

او برای برگزاری جلسات متعدد در مجلس و معرفی الگوهای موفق کشور و تسری آن به سایر بخش‌ها اعلام آمادگی کرد و درباره موانع اجرای قانون گفت: «باید دولت و وزارت آموزش و پرورش دقیق گزارش دهند که کجای کار گیر و مشکل دارد و کجا عملیاتی نشده است و اینکه وزارت آموزش و پرورش برای اجرای قوانینی که برای او وضع شده و اختیاراتی که گرفته چه کرده است.»

این نماینده مجلس درباره پیشنهاد برنامه پرسشگر برای تشکیل کارگروهی درباره قانون شوراهای آموزش و پرورش گفت: «ما اعلام آمادگی می‌کنیم و علاقه‌مندیم هرجا لازم است شرکت و کمک کنیم که مشکلات آموزش و پرورش حل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار