معاون پشتیبانی آموزش و پرورش: اگر پیگیری وزیر به نتیجه رسید احکام پیمانی دانشجو‌معلمان اصلاح می‌شود

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه ورود و جذب دانشجومعلمان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۸۸۸۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش: اگر پیگیری وزیر به نتیجه رسید احکام پیمانی دانشجو‌معلمان اصلاح می‌شود

علی الهیار ترکمن در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره صدور حکم استخدام «پیمانی» برای دانشجو معلمان ورودی سال97 گفت: «آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه اجرایی باید طبق مجوزهای استخدامی صادر شده از سوی سازمان امور اداری استخدامی کشور اقدام کند و نحوه بکارگیری را از این طریق دنبال می‌کند.»

او افزود: «مجوزی که امسال سازمان امور اداری استخدامی برای ورودی‌های 97 به ما داده طبق مواد 2، 3، 20 و 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان نوع استخدام را به صورت «پیمانی» اعلام کرده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: «سال گذشته بر اساس همان مجوز، نوع استخدام رسمی آزمایشی بود و امسال بر اساس همان مجوز، نوع استخدام پیمانی است. توجیه آنها این است که مستند به مواد 2، 3، 20 و 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تاکید شده که نحوه ورود و جذب و تربیت دانشجو معلمان باید چطور باشد اما به نوع استخدام اشاره نشده و همکاران در سازمان اداری استخدامی با توجه به مسکوت گذاشتن نوع استخدام، براساس قوانین موضوعه نوع استخدام را پیمانی اعلام کرده‌اند.»

الهیار افزود: «وزیر آموزش و پرورش پیگیری‌هایی انجام داده است. تاکید وزیر به قانون بهکارگیری متعهدین به خدمت وزارت آموزش و پرورش و ماده 6 آن است که به استخدامی رسمی آزمایشی اشاره کرده است.»

او ادامه داد: «مذاکرات متعددی در این زمینه صورت گرفته است اما به بهمن رسیدیم و اگر اقدام نمی‌کردیم دانشجومعلمان جدید نمی‌توانستند کد حقوقی بگیرند و صدور احکامشان به مشکل برمی‌خورد.»

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: «در واقع دو دیدگاه در این زمینه وجود دارد نخست قانون متعهدین به خدمت و دوم اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و در واقع یک تعارض قوانین بوجود آمده است. ما احکام را صادر کردیم تا همکاران ورودی جدید کدحقوقی بگیرند. با این حال پیگیری‌ها کماکان از سوی آموزش و پرورش ادامه دارد و تلاش می‌کنیم حقی تضییع نشود.»

الهیار ترکمن افزود: «فعلا احکام پیمانی را صادر می‌کنیم و وزیر پیگیری می‌کند و اگر به نتیجه قطعی رسید احکام به «رسمی آزمایشی» اصلاح می‌شود.»

او افزود: «سعی می‌کنیم قبل از پایان سال مالی امسال، کار را به نتیجه برسانیم درباره ماجرای معوقات خرید خدمتی‌ها نیز اکنون تخصیص‌ها را از سازمان برنامه گرفته‌ایم که 51 میلیارد تومان است و به علت کمبود نقدینگی کشور باقی مانده است. وزیر آموزش و پرورش با وزیر دارایی صحبت کرده و قول داده‌اند تا بخشی از این منابع در این هفته آزاد شود و ما در بهمن و بزودی پرداختی‌هایی داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار