رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خوسف : صدور دو هزار و 944 کارت ملی هوشمند در خوسف

خوسف (پانا) ـ رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خوسف بااعلام این خبرافزود: در ۱۰ ماهه سال جاری ۲۵۰ ولادت در ثبت احوال خوسف به ثبت رسیده که ۱۲۱ واقعه پسر و بقیه دختر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش وجای نگرانی دارد.

کد مطلب: ۸۸۸۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خوسف : صدور دو هزار و 944 کارت ملی هوشمند در خوسف

زهرا قاسمی رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خوسف با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد ولادت ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده و حدود چهار دهم درصد بالاتر از میانگین استان است، گفت : ۱۰۰ درصد ولادت ها به صورت تک زایی و بیشتر در گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله و در جامعه روستایی بیش از ۱.۵ ( یک و نیم) برابر می باشد .


قاسمی در مورد تعداد فوتی ها افزود: در ۱۰ ماهه سال جاری ۸۷ واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به سال قبل افزایش داشته و تعداد وفات در جامعه روستایی و مردان بیشتر و مربوط به گروه سنی ۷۵ سال به بالا بوده و ۱۰۰ درصد فوتی ها نیز در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.


او در مورد فراوانی نام ها افزود: امیر حسین ، امیر عباس ، محمد حسین ، ابوالفضل، محمد طاها در پسران و فاطمه ، حلما، رضوانه ، زهرا و مائده در دختران به ترتیب به خود اختصاص داده اند.


قاسمی در مورد صدور شناسنامه های مکانیزه بالای ۱۵ سال و کارت ملی هوشمند گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ، یک هزار و ۵۴۸ فقره شناسنامه و دو هزار و ۹۴۴ کارت ملی هوشمند صادر و تحویل شده است.


اوبا تقدیر از بخشداران و دهیاران یادآور شد: به منظور رفاه حال مردم روستاهای بخش جلگه ماژان ایستگاه سیار ثبت نام کارت ملی در مرکز بخش مستقر کردیم که ۶۸ درخواست ثبت و کارت صادر شد و همچنین با هماهنگی بنیاد شهید با مراجعه خدمت خانواده شهدا ، از پدر و مادران ثبت نام انجام و پس از صدور کارت ملی تحویل فرزندانشان شد.

معاون فرماندار خوسف نیز با اشاره به نگه داشت جمعیت روستاها و با گلایه از مسئولان دستگاههای خدمات رسان خواستار تسهیل و رفع مشکلات مردم شد و گفت: با وجود مشکلات خشکسالی و شرایط اقتصادی کنونی دستگاهها و ادارات آب ، برق ، گاز ، بنیاد مسکن ، مرکز بهداشت و.. باید مراعات حال مردم را بکنند و تا حد امکان خدمات رایگان و یا تسهیلات خاصی برای مردم روستاها در نظر بگیرند تا جلوی مهاجرت گرفته و روستاها خالی از سکنه نشود که ناامنی ، عوارض بعدی و حاشیه نشینی در شهرها را شاهد خواهیم بود.


قلی زاده خواستار برگزاری جلسه اعضای شورای ثبت احوال و مسئولان دستگاههای خدمات رسان شد تا تدابیر لازم برای رفع مشکلات مردم روستاها از جمله عدم سختگیری در واگذاری زمین ، ساخت و ساز ، همکاری و تسهیل در واگذاری انشعابات آب ، برق ، گاز و ... برای واحدهای تولیدی اندیشیده شود تا زمینه های تشویق جوانان و برگشت به روستاها فراهم شود.


اعضای شورای ثبت احوال شهرستان خوسف نیز با ابراز نگرانی از کاهش جمعیت ، خواستار فرهنگ سازی ، برگزاری همایش ها و برنامه های آموزشی از سوی دستگاههای فرهنگی ، تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی ، مرکز بهداشت و درمان ، نگه داشت جمعیت روستایی ، تسریع در راه اندازی کارخانه های تولیدی و ایجاد اشتغال شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار