منافقین، حامی افراطیون دست‌راستی اسپانیا

تهران ( پانا) - حزب وکس در اسپانیا مدام هواداران بیشتری پیدا می‌کند و در ماه دسامبر هم در آندلس برای نخستین بار به مجلس راه یافت؛ اکنون روشن شده است که تاسیس این حزب بدون کمک مالی هواداران شورای ملی مقاومت ایران (منافقین) میسر نبود.

کد مطلب: ۸۸۸۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
منافقین، حامی افراطیون دست‌راستی اسپانیا

پایگاه خبری آلمانی اشپیگل آنلاین در گزارشی به سرمایه‌گذاری شورای ملی مقاومت (منافقین) بر روی یک حزب راست افراطی در اسپانیا پرداخت. در این گزارش آمده است:

در تاریخ (23 ژانویه 2019) در بروکسل و مادرید آلخو ویدال-کوادراس آدم ناشناسی نیست. این فرد کاتالانی 15 سال تمام نماینده پارلمان اروپایی بود و از سال 2009 تا 2014 نیز حتی یکی از 14 نایب رییس پارلمان اروپایی محسوب می شد. وقتی این سیاستمدار محافظه کار اسپانیایی در اواخر سال 2013 تصمیم گرفت از حزب خود خارج شود و حزب تازه پوپولیستی دست راستی «Vox» را بنیانگذاری کنند، بلافاصله حامیان ثروتمندی پیدا کرد که مخالفان حکومت ایران در اروپا بودند.

حزب وکس در اسپانیا مدام هواداران بیشتری پیدا می‌کند و در ماه دسامبر هم در آندلس برای نخستین بار به مجلس راه یافت. این حزب در این انتخابات محلی یازده درصد آرا را به دست آورد.

اکنون روشن شده است که تاسیس این حزب بدون کمک مالی هواداران «شورای ملی مقاومت ایران» میسر نبود. روزنامه اسپانیایی «ال پایس» فاش کرده است که بین دسامبر 2013 و آوریل 2014ز حداقل 971890 یورو به حساب حزبی وکس در اسپانیا واریز شده است. ارسال حواله بین مخالفان ایرانی تقسیم‌شده بود، به نحوی که هیچ حواله‌ای از 2000 یورو تجاوز نمی‌کرد و این به اصطلاح اعانه‌ها از 15 کشور مختلف، از جمله از آلمان، سوئیس، ایتالیا، کانادا آمریکا واریز شده بودند.

آلخو ویدال کوادراس اعتراف کرد که: «اعانه‌ها را حامیان ما در شورای ملی مقاومت ایران پرداخت کرده‌اند». قصد آن بوده که به این حزب جوان کمک شود تا بتواند در انتخابات اروپایی سال 2014 به پارلمان استراسبورگ راه پیدا کند. منتها توفیقی حاصل نشد: «هنگام شمارش آرا در ماه مه 2014 مشخص شد که وکس تنها 6/ 1 درصد آرا را کسب کرده و بدین ترتیب به حدنصاب 3 درصدی لازم برای پارلمان اروپایی نرسیده است.»

ویدال- کوادراس پس از این شکست انتخاباتی از حزبی که خود بنیان نهاده بود، خارج شد. اندکی بعد مخالفان تبعیدی ایرانی نیز جریان ارسال پول را قطع کردند. جانشین او و رئیس فعلی حزب سانتیاگو آباسکال می‌گوید: «ما پول‌های ایرانی را نگرفته‌ایم، ما فقط از افرادی اعانه دریافت کرده‌ایم که شاید خارجی باشند.» این ماجرا برای وکس رسوایی به پا کرده است، زیرا طبق قانون تامین مالی احزاب در اسپانیا، قبول اعانه از جانب سازمان‌های خارجی ممنوع است.

شواری ملی مقاومت در واقع جناح سیاسی مجاهدین خلق (منافقین) است؛ یک جنبش ستیزه‌جوی مخالف که هدف سرنگون کردن رژیم تهران را دنبال می‌کند. آمریکا از سال 1997 تا 2012 شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق را در لیست ترور وارد کرده و اتحادیه اروپایی هم از سال 2001 تا 2009 از این گروهک به عنوان یک سازمان تروریستی نام برده بود. آنها پیش از آن در انگلیس به حکم دادگاه از لیست سازمان‌های تروریستی حذف شدند.

اما مجاهدین خلق (منافقین) تا به امروز از اعمال خشونت به عنوان حربه سیاسی ضد حکومت ایران اعلام انصراف نکرده‌اند. شورای مقاومت ملی تنها به این علت یک شریک مساله‌ساز محسوب نمی‌شود بلکه این جنبش به یک فرقه سیاسی شباهت دارد. هواداران آن رهبر خود، مریم رجوی را مانند یک بت می‌پرستند و او را «آفتاب انقلاب» نام نهاده‌اند.

یک نمونه بارز از این تفکر فرقه‌ای حادثه‌ای است که در ژوئن 2003 اتفاق افتاد: وقتی در این تاریخ ماموران فرانسوی به بازرسی از مرکز شورای ملی مقاومت پرداختند و رجوی را چند روزی بازداشت کردند، در سرتاسر اروپا هواداران شورا به خودسوزی دست زدند که بر اثر آن دونفرشان کشته شدند.

شورای ملی مقاومت چند سالی است که به نیروهای نومحافظه‌کار در آمریکا دست اتحاد داده است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی فعلی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سال 2017 در گردهمایی این گروه در پاریس حضور یافته بود. و در آنجا نیز جای شک باقی نگذاشت که در تلاش برای تغییر رژیم در تهران روی این جنبش حساب می‌کند. بولتون گفت: «رفتار و اصول رژیم ایران تغییر نخواهند کرد. و بنابراین تنها راه حلی که می‌ماند، تغییر رژیم است». او سپس پیش‌بینی کرد: «تا سال 2019 نرسیده، می‌توانیم همگی در تهران جشن بگیریم!»

شورای ملی مقاومت حق‌الزحمه‌های سخاوتمندانه‌ای هم برای سخنرانانی که به بالارفتن وجهه شورا کمک می‌کنند، در نظر می‌گیرد. به گزارش گاردین، بولتون برای نطقی که کرده 40000 دلار دریافت کرده است. رودوی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل فعلی ترامپ نیز برای حضور در نشست سال 2018 شورا پول خوبی گرفته است.

این گروه با ویدال- کوادراس، سیاستمدار اسپانیایی هم از مدت‌ها پیش در ارتباط است. او در همان نخستین سال خود در بروکسل در 1999 با هیاتی از اعضای شورا ملاقات کرد. او از آن به بعد تقریباً در تمام گردهمایی‌های سالیانه این شورا حضور داشته و تنها یک بار غایب بوده - به نوشته روزنامه ال پاییس آنهم به این خاطر که باید در مراسم عروسی یکی از بستگانش شرکت می‌کرده است.

شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق (منافقین) منکر آن هستند که به عنوان یک سازمان، برای ویدال-کوادراس پول حواله کرده‌اند. در این حال این دو گروه طی بیانیه مشترکی این سیاستمدار را به خاطر تلاشی که برای حذف نام آنها از لیست ترور اتحادیه اروپایی به عمل آورده، مورد ستایش قرار داده‌اند. آنها نوشته‌اند که او یک «خدمت تاریخی» انجام داده و در نتیجه طبیعی است که ایرانیان به صورت منفرد از او در مبارزه انتخاباتی پشتیبانی کنند.

در سال 2009 ویدال-کوادراس حتی از شورای مقاومت در مقر آنها در آن زمان در کمپ اشرف در شمال بغداد در عراق دیدار کرد. در این فاصله شورا ناچار شده است عراق را ترک و مرکز خود را به آلبانی منتقل کند.

شورای ملی مقاومت با تمام متحدانی که برای خود در آمریکا و اروپا دست و پا کرده است، اکنون از هدف خود که به عنوان حکمران به ایران باز گردد، بسیار دور است. این جنبش در داخل کشور از حمایت مردم برخوردار نیست تا اندازه‌ای هم به این علت که جمهوری اسلامی ایران از چهل سال پیش با سرسختی تمام علیه مجاهدین خلق (منافقین) و متحدانشان اقدام کرده است. اما در درجه اول ایرانیان این را که این گروه سال‌ها در کنار دیکتاتور عراق صدام حسین علیه ایران جنگیده‌است، نه فراموش‌ می‌کنند و نه می‌بخشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار