برگزاری مسابقات تئاتر دانش آموزی درشهرری

شهرری(پانا) - مسابقات تئاتر دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه یک ری درکانون فرهنگی هنری سمیه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۸۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات تئاتر دانش آموزی درشهرری

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک ری در گفت و گو با خبرنگار پانا شهرستانهای استان تهران گفت : تئاتر به عنوان هنری اثرگذار در پرورش کودکان و نوجوانان نقش بسزایی دارد و دانش آموزان را با ایفای نقش خود در زندگی آینده آشنا می کند.

او در ادامه افزود : باید از عرصه تئاتر کودک و نوجوان که بهره مندی از آن آسان است ، استفاده کرد زیرا شکل گیری روحیه تاثیرپذیری از این فرهنگ از سنین کودکی شکل می گیرد و آینده فرهنگ یک کشور را تضمین می کند.

رحمت اله قاسمی پور ادامه داد : در روش های تدریس، یک الگوی تدریس به نام الگوی بدیعه پردازی وجود دارد که با سه مولفه قیاس شخصی، قیاس مستقیم و تعارض فشرده سر و کار دارد و بازخوردی که تئاتر بر روی دانش آموزان از نظر پرورشی دارد این است که دانش آموزان خود را با تئاتر قیاس مستقیم می کنند و این بدان معناست که مولفه مثبتی را که در تئاتر می یابند در زندگی شخصی خود به کار می گیرند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه یک ری تاکید کرد: هرچه هنر نمایش به سمت یک هنر متعهد ، غنی و تاثیر گذار پیش رود بیشتر می تواند مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهد.

او گفت: تئاتر به صورت غیرمستقیم بر دانش آموزان اثر می گذارد و موجب می شود دانش آموز در صحنه تئاتر مطلب را فرا گیرند و با زبان هنر با ارزش های اخلاقی، دینی و ویژگی‌های مثبتی همچون صداقت، ایثار و گذشت آشنا شوند.

/خبرنگار:نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار