سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در جمع مدیران مدارس:

دستاوردهای چهل ساله انقلاب را رسانه ای کنیم

زنجان (پانا) - با ارائه دستاوردهای مهم این چهل سال بایستی خواب آشفته دشمنان را آشفته تر کنیم و اجازه ندهیم دشمن در بین ما نفوذ کرده و موجب نا امیدی در بین مردم شود.

کد مطلب: ۸۸۸۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دستاوردهای چهل ساله انقلاب را رسانه ای کنیم

نعمت اله محمدی در دیدار با جمعی از مدیران مدارس شهرستانهای طارم، ایجرود و ناحیه دو در محل دبیرستان علامه طباطبایی بر ضرورت اطلاع رسانی دستاوردهای چهل ساله نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: با ارائه دستاوردهای مهم این چهل سال بایستی خواب آشفته دشمنان را آشفته تر کنیم و اجازه ندهیم دشمن در بین ما نفوذ کرده و موجب نا امیدی در بین مردم شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل اتاق فکر معلمان و استفاده از نظرات مشورتی آنان در انجام امور محوله گفت: آموزش و پرورش دستگاه ملی است و برنامه های آن طبق مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا می شود که مورد تایید مقام معظم رهبری است و شایسته است نظرات مشورتی همکاران نیز در زمینه های مختلف اخذ شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سند تحول بنیادین را راهبردی برای توسعه تعلیم و تعلیم برشمرد و افزود: از همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت استدعا دارم افتخارات و دستاوردهای انقلاب را برای مردم بصورت شفاف عرضه و از ظرفیت رسانه ها نیز در این زمینه استفاده کنند.

محمدی از زحمات مدیران مدارس تقدیرکرد و گفت: اداره یک مدرسه امر دشواری است و بسیار جای تقدیر دارد که مدیران ما با توجه به نیازهای روز دانش آموزان، زمینه های آموزش و تربیت را به بهترین شکل برای دانش آموزان فراهم می کنند و با انواع تنگناهای مالی و ... مبارزه می کنند.

وی آموزش و پرورش پویا را نیازمند نیروی انسانی کارامد دانست و تصریح کرد: زمانی آموزش و پرورش توسعه یافته خواهد شد که به نیروی انسانی در آن بها داده شود چون رکن اصلی در هر سازمانی نیروی انسانی است و در آموزش و پرورش کل وجود تعلیم و تربیت وابسته به معلم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش با یادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارج نهادن به جایگاه معلم و آموزش و پرورش خاطر نشان شد: هر جامعه ای برای توسعه، بایستی تعلیم و تربیت را اولویت اصلی خود قرار دهد و در این صورت است که فرهنگ و ارزش های انسانی جایگاه والای خود را پیدا می کنند.

محمدی کاهش آسیب های اجتماعی را در گرو ارج نهادن به مقام معلم عنوان و افزود: معلم باید در جامعه عزتش حفظ شود و آن روزی که عزت و احترام معلم حفظ شد، جامعه به سمت آرامش و معنویت سوق پیدا خواهد کرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود قانونمندی در اداره امور مدرسه را یادآور شد و گفت: در اداره کردن مدرسه همه ما تابع قانون هستیم و برای این امر دستورالعمل اجرایی مدارس و نیز مفاد سند تحول راهگشای ماست زیرا که در طراحی و تدوین سند تحول بنیادین سالها زمان صرف شده و نتیجه آن به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به ضرورتهای اطلاع رسانی در فضای مجازی و رسانه ها اظهار داشت: امروزه کوچکترین تحرکات ما در فضای مجازی انعکاس می یابد و این واقعیت ما را بر آن می دارد تا حساسیت های لازم را در همه زمینه ها به کار گیریم و با ادبیات شفاف و روشن، صداقت در گفتار و رفتارمان داشته باشیم.

در ادامه این جلسه محمدحسین صفری مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو نیز با اشاره به تعامل مدارس با اکثر خانواده ها گفت: حرکت بر مبنای قانون و مقررات در امور مدرسه مورد تاکید همه ماست و به نظر من کلیدی ترین پست در آموزش و پرورش مدیریت مدرسه است چون سیاستگزاری های بالادستی تنها در مدرسه امکان اجرایی شدن پیدا می کنند.

وی از زحمات مدیران مدارس در تحمل فشارهای اجرایی و تنگناهای مالی تشکر کرد و افزود: امروزه مدیریت مدارس با وجود تنگناهای موجود، کار ساده ای نیست و لازم است که ما بیش از پیش نسبت به نیازمندی های دانش آموزان و مدارس حساس تر باشیم.

در پایان این جلسه جمعی از مدیران حاضر در جلسه به مواردی از جمله ایجاد نگرش حرفه ای نسبت به تدریس، عدم دخالت افراد خارج از آموزش و پرورش در جریان تعلیم و تربیت، توجه به تعداد مواد درسی و کاهش تعداد آنها، ضرورت حمایت سخت افزاری و نرم افزاری از معلمان، توجه به آئین نامه های اجرایی مدارس، رعایت مقررات و چهارچوبهای قانونی در اداره مدارس تیزهوشان، کمبود دبیران تخصصی برخی از رشته ها، طراحی اتاق فکر معلمان و استفاده از نظرات مشورتی آنان در انجام امور محوله و ... اشاره کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار