معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

بسط و توسعه مفاهیم اخلاقى و ارتقاى دانش دانش آموزان هدف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر است

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی بسط و توسعه مفاهیم اخلاقى و ارتقاى سطح دانش و مهارت دانش آموزان را هدف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانست.

کد مطلب: ۸۸۸۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بسط و توسعه مفاهیم اخلاقى و ارتقاى دانش دانش آموزان هدف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر است

قدرت اله قاسمی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی که در سالن اندیشه اموزش و پرورش برگزار شد، به قرابت مأموریت های آموزش و پرورش و فعالیت های این ستاد اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد تعلیمی و تربیتی بخش اعظمی از مأموریتش در همین راستا است.

قاسمی ادامه داد: محتوای کتب درسی- بزرگداشت مناسبت ها - ترویج و توسعه فرهنگ نماز - همسان سازی پوشاک مدارس - برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و معارف اسلامی، قرآن، نهج البلاغه، احکام، حتی مسابقات ورزشی- بحث راهیان نور 000/30 دانش آموز - تشکل های متعدد دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، انجمن های اسلامی دانش آموزی، در راستای بسترسازی برای شکل گیری امر مبارک امر به معروف و نهی از منکر در متن و بدنه بزرگترین دستگاه تربیتی در حال انجام است.

وی در رابطه با شوراهای امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: آنچه که بر اساس شیوه نامه های دریافتی از از سطح وزارت آموزش و پرورش در راستای عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین مکلف بدان شده به صورت مشخص در دو حوزه یاوران معروف که ویژه همکاران و یادآوران معروف ویژه دانش آموزان است.

به گفته قاسمی شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات در 24 منطقه آموزش و پرورش با عضویت 125 نفر از همکاران اداری در حال فعالیت هستند. همچنین شورای امر به معروف و نهی از منکر مدارس با عضویت 7977 نفر در راستای ترویج معروفات و بازدارندگی از منکرات فعال هستند.

وی افزود : در بخش دانش آموزی نیز گروه های 10 نفر یادآوران معروف مدارس دانش آموزی با عضویت 10842 نفر از دانش آموزان در قالب 1080 گروه تلاش می کنند تا بستر تربیتی مناسب و سازنده ای را به وجود آورند تا دامنه ناهنجاری اخلاقی و رفتاری به حداقل برسد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی به فعالیت های دانش آموزی این حوزه اشاره کرد و گفت: در حوزه دانش آموزی، همیاران مشاور، یاوران فرهنگی ، شوراهای دانش آموزی ، بسیج دانش آموزی ، یاوران نماز ، پیشتازان ، اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه اعزام مبلغ به مدارس در مناسبت ها ، برگزاری سوگواره احلی من العسل برگزاری نشست های دینی برگزاری جشن های تکلیف توزیع بیش از هفتادهزار جزوه کتاب احکام ، نهج البلاغه و صحیفه ، برگزاری محفل انس با قرآن یا کرسی تلاوت با مشارکت بیش از یکصد و ده هزار دانش آموز ، حضور بیش از هشتاد و شش هزار دانش آموز در مباحث و مسابقه هفتگی درس هایی از قرآن حاج آقا قرائتی از جمله برنامه ریزی های آموزش و پرورش به حساب می آیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار