استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مهارت آموزی همراه با آموزش علمی مهم‌ترین ضرورت برای دانش آموزان دختر عشایر است

پانا (یاسوج) - استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهمترین زمینه اشتغال و تولید برای آینده دانش آموزان عشایری را مهارت آموزی همراه با آموزش‌های علمی و تربیتی بیان کرد.

کد مطلب: ۸۸۸۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مهارت آموزی همراه با آموزش علمی مهم‌ترین ضرورت برای دانش آموزان دختر عشایر  است

علی محمد احمدی در همایش دانش آموزان دختر دبیرستان شبانه روزی عشایر استان گفت:ایجاد شرایط و مهارت آموزی در دبیرستان فنی و حرفه ای، توسعه طرح ایران مهارت و ارائه مهارت‌ها در مراکز یادگیری محلی است.
احمدی افزود:دبیرستان‌های شبانه روزی فرصتی برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان عشایر بوده و باید شرایط و امکانات مناسب برای آنان فراهم گردد.
اوبا اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خطاب به دانش آموزان دختر عشایر ادامه داد:حضرت فاطمه بانویی است که افتخار همسری بزرگ مردی را دارد که همه آزادگان جهان به عدالت، شجاعت و مردانگی وی اعتقاد و اعتراف داشته و این بانوی بزرگوار الگویی مناسب برای زنان ایرانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: در 5 سال گذشته حدود ۲۰۰دانش‌آموز عشایری استان به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی راه یافتند.
هادی زارع پور از راه اندازی دبیرستان شبانه روزی فنی و حرفه‌ای عشایر در سال آینده خبر داد و بیان کرد:هم اکنون ۲۱ فضای استیجاری در مناطق عشایری وجود دارد.
زارع پور گفت:در مناطق عشایری استان ۲۳۲مدرسه ابتدایی، ۷۰مدرسه متوسطه اول و ۱۷مدرسه متوسطه دوم وجود دارد.
او افزود:برای ارتقاء سطح سواد در مناطق عشایری ۲طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر و ارتقا سواد بزرگسالان عشایر در گروه سنی ۱۰تا۶۰ سال نیز در حال اجرا است.
در این همایش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هریک مبلغ ۵۰میلیون ریال به دبیرستان و شبانه‌روزی کمک کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار